Internauci chcą bezpiecznych e-zakupów

Nowe formy płatności w Internecie, stanowiące alternatywę dla kart kredytowych podniosą sprzedaż treści on-line – tak wynika z sondażu pt. „Strategie oraz preferencje płatności internetowej”, który przeprowadziła firma PaymentOne.

W sondażu brało udział ponad 10 tys. klientów i specjalistów od marketingu. 59% badanych przynamniej raz skorzystało z internetowych serwisów bądź treści, za które musieli zapłacić.

Z sondażu wynika, że zainteresowanie płatnymi treściami w Internecie jest duże. Co więcej, badani zadeklarowali się, że mogą zapłacić za reklamy, które są odpowiednio dopasowane do treści. 12% uczestników sondażu opowiedziało się za płatnym dostępem do informacji prasowych, 11% za dostępem do muzyki i 11% za dostępem do gier.

Z kolei ci, którzy nigdy wcześniej nie korzystali z płatnych treści bądź usług, zostali zapytani o to, za co byliby skłonni zapłacić. 53% osób stwierdziło, że najistotniejsze dla nich są narzędzia do dokonywania bezpiecznych płatności. Dużo osób boi się wykorzystywać karty kredytowe do dokonywania internetowych zakupów.

Wyniki sondażu potwierdza wykonany przez Uniwersytet Kalifornijski w Los Angeles raport internetowy. Okazuje się, że aż 92% klientów deklaruje, że kwestia bezpieczeństwa płatności jest dla nich istotna.