Internauci boją się, ale ufają

Zdecydowana większość amerykańskich internautów martwi się o swoje dane osobowe krążące po Sieci.

Jednak niemal co trzeci z nich bez wahania gotów jest udostępnić numer swojej karty płatniczej na każde żądanie.

Z badań Andersen Consulting i Vanderbilt University wynika, że użytkownicy Internetu zachowują się niezrozumiale. Aż 95 procent ankietowanych Amerykanów wyraża poważne obawy o należytą ochronę swojej prywatności w Internecie. Tymczasem 28 procent z nich podałoby numer karty kredytowej bez zastanowienia na każde żądanie, a 62 procent zrobiłoby to w „odpowiednich sytuacjach”.

Mają jednak opory przed podaniem danych związanych z ubezpieczeniami (np. numer polisy czy przebyte choroby). Internauci chętnie udzielają informacji o częstotliwości korzystania z Sieci czy odwiedzanych przez siebie stronach, nie chcą natomiast ujawniać listy zrobionych zakupów czy nazw programów, z których korzystają.

Jeśli wziąć pod uwagę, że numer karty kredytowej nie stanowi dla internautów większej wartości, zdumiewa to, że 62 procent z nich w żadnym wypadku nie udzieliłoby informacji o swojej sytuacji finansowej.