Interia uruchamia radio

Interia chce skupić w serwisie jak największą liczbę stacji radiowych tworząc markę Moje Media. Zaczyna od stacji z Grupy Broker FM. W planach ma wprowadzenie stacji telewizyjnych.

Serwis mojemedia.pl ma skupiać jak największą liczbę stacji radiowych. Obecnie udostępnia sygnał trzech rozgłośni: RMF FM, RMF MAXXX oraz RMF Classic. Trwają rozmowy z kolejnymi stacjami. Jak nas poinformowała Izabela Hemerling-Kamińska z działu marketingu Interii, z poziomu strony głównej Interii nie można wejść do Moich Mediów. - To odrębny, samodzielny brand i projekt - wyjaśniła.

Sylwia Pachota-Rura, koordynująca projekt w Interia.pl przekonuje, że korzyści z udostępnienia radia w internecie będą obopólne - Moje Media dają naszym partnerom radiowym i telewizyjnym sposobność dotarcia do nowej, szerokiej grupy odbiorców, jakimi są użytkownicy internetu i zyskania wizerunku nowoczesnego medium - wyjaśnia.

Na początku współpracy partnerzy mogą korzystać z nieodpłatnego 14-dniowego okresu testowego. Później obowiązuje abonament, którego wysokość jest uzależniona od wykupionego pakietu. Internauci mogą korzystać z serwisu za darmo.

Jakość strumieni radiowych udostępnianych za pośrednictwem serwisu zależy od prędkości internetowego łącza użytkownika. Obecnie może on odbierać strumienie o prędkości 16 lub 32 Kbps. W przyszłości ma zostać wprowadzona prędkość 64 Kbps.

Ostatnie posunięcia Interii wyjaśniają, przynajmiej po części, co kryło się za zapowiedziami wprowadzenia większej ilości multimediów do portalu. Wiadomo też, czym jest platforma komunikacyjna, która wczoraj wyszła z fazy betatestów i została udostępniona wszystkim internautom.

Według badania NetTrack realizowanego przez Instytut MillwardBrown SMG/KRC, w czwartym kwartale 2005 roku 13,8% użytkowników korzystających w Polsce z internetu deklarowało używanie tego medium do słuchania radia. Według raportu Gemius opartego na badaniach deklaratywnych "Konsumpcja mediów. Sposoby korzystania z mediów wśród internautów" ponad 60% internautów słucha radia przez internet.