Interia stawia na broadband

"Lata 2000 - 2003 były szczególnie trudne dla firm internetowych. Teraz przyszedł czas na wzrost i ekspansję" - zapewnia Jacek Pasławski, który w miniony piątek (8 października) przejął oficjalnie funkcję prezesa zarządu Interii, po Tomaszu Jażdżyńskim.

Przypomnijmy, że powodem odwołania dotychczasowego szefa spółki były "rozbieżności co do wizji rozwoju portalu Interia", zaistniałe pomiędzy Tomaszem Jażdżyńskim a ComArchem - głównym udziałowcem spółki. Przyczyną konfliktu raczej nie był fakt "zbyt wolnego stawania spółki na nogi". Interia po półroczu br. miała co prawda ponad 1,58 mln zł straty przy 12,49 mln zł przychodu, ale trzeba przyznać, że znacząco poprawiła wyniki wobec I półrocza 2003 r. (3,02 mln zł straty netto i 7,93 mln zł przychodu).

O zmianach w kierownictwie Interii zadecydowało piątkowe nadzwyczajne zabranie akcjonariuszy firmy. Jaką przyszłość spółki widzi Jacek Pasławski, nowy szef Interii? Jego zdaniem szansą dla portalu są przede wszystkim usługi szerokopasmowe. Nie chodzi tylko o zapowiadane przez portal od dłuższego czasu usługi pośredniczenia w sprzedaży stałych łączy internetowych. Interia chce przede wszystkim dostarczać treści dla użytkowników szerokiego pasma. Portal chce uruchomić sklep z muzyką online, w planach są także usługi wideo on demand, internetowa telefonia. Firma przewiduje ponadto uruchomienie nowych usług w partnerstwie z operatorami komórkowymi. Na razie nie ujawnia bliższych szczegółów. Strategia rozwoju zakłada ponadto rozbudowę i poszerzenie dotychczasowych usług i serwisów tematycznych.

"Jeżeli broadband ma w Polsce osiągnąć poziom europejski, nie wystarczą intensywne kampanie reklamowe telekomów. Potrzebny jest powód, dla którego Polacy będą taki właśnie dostęp wybierać. Interia.pl zaoferuje treści, które będą tym powodem" - twierdzi Jacek Pasławski.

Nowy prezes Interii dotychczas pełnił funkcję dyrektora handlowego spółki i zasiadał w jej radzie nadzorczej.