Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Interia.pl zwiększa zysk o 143% po trzech kwartałach 2006 r.

Interia.pl po trzech kwartałach br. zwiększyła zysk netto o 143% w stosunku do ubiegłego roku, do ponad 4,7 mln zł. Przychody łącznie za trzy pierwsze kwartały 2006 roku są wyższe o 42% od przychodów uzyskanych w analogicznym okresie 2005 roku i wynoszą 37,6 mln zł. Przychody gotówkowe ze sprzedaży reklamy są dla tego samego okresu wyższe o 60%.

W samym trzecim kwartale 2006 roku Interia.pl wygenerowała zysk netto w wysokości ponad 1 mln zł, o 39% wyższy niż w trzecim kwartale 2005 roku. W trzecim kwartale br. przychody ze sprzedaży były wyższe o 29% niż w analogicznym okresie 2005 roku i osiągnęły blisko 12 mln zł.

- Uważamy wyniki spółki za pierwsze trzy kwartały br. za bardzo dobre. Interia.pl osiągnęła je pomimo sezonowości sprzedaży w branży reklamowej - mówi Grzegorz Błażewicz, prezes Interia.pl

- Do końca roku pojawią się nowe ciekawe propozycje ze strony portalu. Podtrzymujemy, że pragniemy zostać portalem numer jeden dla młodych Polaków, opierając się o rozwój usług społecznościowych, komunikacyjnych i dostarczając jak największej ilości własnych autorskich treści, w tym treści multimedialnych, wykorzystując nowe kanały dystrybucji - zapowiedział nowy prezes.

Największy udział w przychodach ze sprzedaży ma reklama internetowa, której wartość po trzech kwartałach 2006 roku zamknęła się kwotą 27,2 mln zł. Utrzymuje się też wysoka dynamika wzrostu przychodów z działalności e-commerce, która po trzech kwartałach br. wyniosła 74% w stosunku do wartości osiągniętej w analogicznym okresie 2005 roku. Jak powiedział w rozmowie z Internet Standard Paweł Wojciechowski, menedżer promocji e-commerce, istotnym elementem przychodów działu e-commerce Interii jest sprzedaż usług finansowych. - Boom na kredyty jest tak duży, że kwoty zarabiane na pośrednictwie, czyli kontaktowaniu klienta z bankiem, idą w miliony złotych.

Po trzech kwartałach br. zysk EBITDA osiągnął wartość 7,5 mln zł czyli odnotowano wzrost o 52% z 4,9 mln zł w tym samym okresie 2005 roku. Marża EBITDA wzrosła o 20,1% w porównaniu do 18,8% po trzech kwartałach 2005 roku i 15,8% w całym ubiegłym roku. Rentowność operacyjna spółki wynosi 12,3%, w porównaniu do 7,2% w analogicznym okresie 2005 roku.