Interia najszybciej na giełdzie?

Pozyskane z pierwszej publicznej emisji akcji środki przeznaczone zostaną na zakup nowych technologii (zwłaszcza w dziedzinie handlu elektronicznego) i na przejmowanie mniejszych podmiotów na rynku. Akcje zostaną zaoferowane zarówno inwestorom instytucjonalnym jak i indywidualnym. Partnerem, oferującym walory, będzie #Centrum Obsługi Klienta Banku Handlowego#.

Władze Interii chcą skusić inwestorów do kupienia akcji dobrym zarządzeniem finansami portalu, składem akcjonariatu i dobrymi wynikami na rynku reklamy. Według Przewięźlikowskiego, portal założony przez spółkę informatyczną #ComArch# (ok. 50 procent udziałów) i grupa #RMF FM# (42 procent akcji – dane po ostatnim podwyższeniu kapitału akcyjnego), musi być udanym pomysłem. „Mamy potencjał zarówno z rynku rozwiązań internetowych jak i mediów, co w przypadku takiego portalu jak Interia jest istotne” – uważa.

Serwis ma dobrą pozycję na rynku reklamy internetowej – zajmuje obecnie drugie miejsce wśród portali pod względem przychodów. Władze Interii szacują, że już niedługo całe przedsięwzięcie zacznie przynosić zyski.

Interia ruszyła w lutym tego roku. W ciągu pierwszego półrocza 2000 r. jej wpływy z reklam na stronach wyniosły 3,4 mln złotych. Do końca roku spółka zamierza osiągnąć zysk na poziomie 8 mln złotych. Właściciele portalu oceniają, że da to 20-procentowy udział w rynku, którego łączną wartość szacują na 40 mln złotych. Interia zajmuje w badaniach popularności stron internetowych trzecie lub czwarte miejsce.

Według informacji spółki, strony portalu mają obecnie ok. 1,3 mln odsłon dziennie. Liczba kont poczty elektronicznej założonych na serwerze wynosi ok. 360 tysięcy. Jak podał Paweł Przewięźlikowski, dynamika wzrostu liczby odwiedzin Interii wynosi teraz 20 procent miesięcznie.