Interia konkuruje z WP, WP z Onetem

Na wczorajszej konferencji z okazji ogłoszenia wyników finansowych za trzeci kwartał prezes Interii zdeklarował, że jego głównym rywalem jest Wirtualna Polska. Teraz czas na kolejne deklaracje: WP konkuruje z Onetem.

Interia zapowiedziała, że głównym narzędziem walki o druga pozycję wśród polskich portali będą przygotowywane obecnie platforma komunikacyjna i multimedialna. Jacek Pasławski nie chciał zdradzić szczegółów projektu. Wiadomo jedynie, że platforma komunikacyjna ma w jednym miejscu integrować takie usługi jak poczta, czat, blogi czy komunikator.

Wirtualna Polska poczuła się wywołana do odpowiedzi deklaracją prezesa Interii. Ustosunkowała się do jego wypowiedzi, podkreślając równocześnie, że jej rywalem jest Onet.

- Naszym głównym konkurentem wciąż pozostaje Onet - mówi Joanna Pawlak, dyrektor Pionu Martketingu i Sprzedaży Wirtualnej Polski - Przewaga Onetu nad WP w okresie styczeń-sierpień 2005 wynosi średnio 13% i ulega nieustannym wahaniom. Nasze podstawowe wskaźniki portalowe - odsłony i liczba użytkowników - od miesięcy utrzymują tendencję wzrostową. Wszystko wskazuje na to, że październik będzie miesiącem rekordowym. Liczba odsłon stron Wirtualnej Polski to prawie dwukrotność odsłon Interii i od roku nie widać znaczącej zmiany w tym porównaniu. Jeżeli chodzi o liczbę użytkowników (real users), to przewaga Wirtualnej Polski nad Interią utrzymuje się od dłuższego czasu na bardzo podobnym poziomie - 26%. Różnicę tę notujemy zarówno w zeszłym roku, w I oraz II kwartale roku 2005, jak też w tegorocznych lipcu i sierpniu. Tak więc tendencja "ścigania" WP przez Interię nie jest raczej zauważalna - dodaje Tomasz Woźniak.

W przesłanym komunikacie możemy przeczytać, że przychody WP z reklamy w październiku zwiększyły się o 198%w stosunku do tego miesiąca w roku ubiegłym. - Taki wynik cieszy nas ogromnie, ale niespecjalnie dziwi - we wrześniu 2005 wzrost przychodów w stosunku do analogicznego okresu 2004 wyniósł 132%. Oznacza to, że WP nieustannie wzmacnia swoją pozycję na rynku reklamy internetowej, choć rok 2005 był bodaj najtrudniejszym rokiem w dziejach istnienia firmy. Teraz, kiedy wyszliśmy już na prostą, prognozujemy, że w IV kwartale 2005 osiągniemy najprawdopodobniej 25% udziału w rynku reklamy - zadeklarowała Joanna Pawlak.

Oczywiście pytanie o sensowność szacunków swojego udziału w rynku pozostaje otwarte.

Więcej: Torty reklamowe czyli widzimisie

Liczba użytkowników portalu Wirtualna Polska (real users) w sierpniu br. wyniosła 6,07 mln, Onet.pl 7,01 mln, zaś portalu Interia.pl 4,81 mln.