InteliWISE zdobyła kontrakt za 1 mln zł

Notowana na rynku NewConnect spółka informatyczna InteliWISE S.A., zawarła umowę z amerykańską korporacją Kraft Foods Global Inc. Wartość kontraktu wynosi ponad 1 mln zł.

Spółka InteliWISE oferuje "avatary" wirtualnych asystentów, które wykorzystywane są w internecie do obsługi klientów. Tego typu rozwiązanie informatyczne zostało m.in. zainstalowane na stronie www.lot.com ( zakładka "Twój asystent").

Najnowsza umowa dotyczy przygotowania i wdrożenia systemu "Wirtualny Doradca" dla potrzeb globalnego serwisu Kraft Foods Global.

"Podpisanie tej umowy to następny krok w realizacji naszej strategii ekspansji na rynku amerykańskim. W ubiegłym roku zawarliśmy kontrakt z koncernem Kraft na przygotowanie i wdrożenie systemu InteliWISE Virtual Consultant. Pilotaż okazał się dużym sukcesem" - mówi Marcin Strzałkowski, prezes zarządu InteliWISE S.A.

Wirtualny asystent na lot.com

Podpisany kontrakt to pierwszy efekt działalności amerykańskiego zespołu InteliWISE, na którego czele stoi Jeffrey Greenwald. Aktualnie trwają rozmowy na temat realizacji kolejnych projektów w USA.

Jak się jednak okazuje, nawet sztuczna inteligencja popełnia błędy. Wspomniana już wcześniej wirtualna asystentka Lotu, o wdzięcznym imieniu Katarzyna, odczytuje swoje kwestie (które wyświetlane są jednocześnie po prawej stronie ekranu) bardzo dokładnie. Robi to na tyle skrupulatnie, że jeżeli wyraz zawiera literówkę, powtarza ją również Katarzyna. Co więcej, asystentka artykułuje nawet emotikon ":)", wymawiając go jako słowo "uśmiech". Oto przykład: