Ile zapłacimy za content?

Kluczowe elementy

Niemiecki raport zwraca także uwagę na cechy serwisów internetowych, które w oczach internautów zasługują na miano najważniejszych. Przede wszystkim liczy się treść - mówią badani. Istotny jest również czas, w którym strona wyświetla się w oknie wyszukiwarki. Równie ważna okazuje się organizacja treści. Jeżeli nie są one przejrzyście i logicznie uporządkowane, użytkownicy Sieci z nich nie skorzystają, pomimo ich atrakcyjności. Dostęp do wiadomości musi być łatwy, a serwis powinien mieć czytelny, wygodny interfejs. O tym, czy użytkownik skorzysta z informacji, decyduje także ich obszerność oraz tematyka. Zupełnie pomniejsze znaczenie dla internautów ma możliwość spersonalizowania otrzymywanych wiadomości.

Ile zapłacimy za content?

Pogoda tak, sport nie

W rankingu treści, za które użytkownicy będą chcieli ponownie zapłacić na pierwszym miejscu znalazły się wiadomości związane z pogodą. 96,4% badanych odpowiedziało „tak, na pewno” lub „tak prawdopodobnie” na pytanie, czy skorzystaliby z tego typu informacji. Równie duża ilość osób w ten sam sposób odpowiedziała na pytanie dotyczące archiwów wiadomości (94,9%) oraz raportów i artykułów (94,0%). Internauci w przeważającej ilości chcieliby skorzystać również z serwisów zawierających przepisy kulinarne a także wiadomości ze świata rozrywki. Za aktualne informacje deklarację płatności przedstawiło 89,6% osób, a za porady komputerowe i internetowe - 75% badanych.

Najgorzej w rankingu wypadły wiadomości sportowe – najmniejsza ilość badanych stwierdziła, że chciałaby w przyszłości płacić za dostęp do treści o tej tematyce.

Jeżeli chodzi o usługi, to grono użytkowników zaznaczyło, że na pewno skorzysta z wyszukiwarek internetowych (96,4%). Niewiele mniej będzie używało skrzynek pocztowych. Na wysokiej pozycji znalazły się również loterie online, a także strony domowe.

Ile zapłacimy za content?
Ile zapłacimy za content?