Ile na reklamę?

Prognozy nakładów na reklamę internetową w USA w 2001 r. osiągają rozpiętość od 5,4 mld USD do 11,3 mld USD.

Najbardziej optymistyczne prognozy przedstawia Internet Stock Raport, a najmniej - Coen/McCann Erickson. Połowa firm badawczych przewiduje wydatki w Stanach Zjednoczonych na poziomie 7-9 mld USD w całym 2001 r. . Będzie to od ok. 7 do 26% więcej niż w roku 2000, kiedy to nakłady na reklamę internetową wyniosły 7,1 mld USD.

W ostatnim kwartale 2000 r. wydatki wzrosły natomiast o 9% w porównaniu do poprzedniego okresu - jak wynika z raportu Interactive Advertising Bureau - i wyniosły 2,163 mld USD. Z raportu wynika także, że maleje popularność bannera, jako nośnika reklamowego. Wydatki na bannery wyniosły IV kw. ub.r. 40% ogólnych wydatków reklamowych, czyli o 6 pkt. procentowych mniej niż w III kw. 2000. 31% procent kosztowały reklamy sponsorskie, 10% - przyciski reklamowe i inne drobne formy, 5% - odnośniki, 4% - kampanie e-mailowe, 2% - animacje reklamowe i 2% reklama przez słowa kluczowe.

<i>Źródło: eMarketer</i>