Idź do HydeParku

Wystartował serwis HydePark - projekt z inkubatora e-Katalyst. Serwis umożliwia tworzenie mailowych grup dyskusyjnych.

Serwis jest wzorowany na popularnym w USA wortalu eGroups (17 mln użytkowników). Użytkownicy HydeParku mogą utworzyć dowolną, tematyczną grupę dyskusyjną lub przyłączyć się do istniejących. Komunikacja odbywa się za pośrednictwem programów pocztowych na komputerze użytkownika lub wbudowanych w serwis.

HydePark zamierza sprzedawać reklamy w listach wymienianych przez użytkowników serwisu. Poza tym zamierza świadczyć firmom odpłatne usługi, umożliwiające masową komunikację pomiędzy jej pracownikami. Te dwa źródła przychodów powinny pozwolić serwisowi na osiągnięcie rentowności jeszcze w tym roku.

e-Katalyst zainwestuje w serwis 320 tys. zł do końca roku. "Fundusze będą asygnowane transzami, w miarę realizacji założonego tempa rozwoju" - wyjaśnia dyrektor techniczny e-Katalysta, Jarosław Milewski. Podobną kwotę wyłożył drugi udziałowiec serwisu, poznańska agencja reklamowa Gamma Promotion, częściowo poprzez dostarczenie sprzętu, zapewnienie powierzchni biurowej i finansowanie usług dostepowych. Agencja reklamowa posiada 50% udziałów, e-Katalyst - 45%, a 5% należy do pomysłodawców i zarządu serwisu.

Jego twórcy liczą na zdobycie kilkudziesięciu tysięcy zarejestrowanych użytkowników do końca br. Nie ma jeszcze podpisanych kontraktów reklamowych. "Negocjujemy teraz z sieciami reklamowymi. W ciągu 1-2 tyg. zdecydujemy się na wybór jednej z nich" - powiedział prezes zarządu HydeParku Łukasz Ferchmin.