Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Idea, m-commerce i parkomaty

Od dzisiaj abonenci sieci telefonii komórkowej Idea mogą regulować opłaty za parkowanie w Warszawie poprzez wysyłanie SMS-ów.

"Nowa usługa pod nazwą "Idea WaPark SMS" działa na zasadzie wirtualnej portmonetki. Każdy z naszych abonentów, który jest kierowcą, może udać się do jednego z czterech warszawskich salonów Idei i tam pobrać bezpłatną kartę identyfikacyjną. Kartę należy przykleić w widocznym miejscu wewnątrz samochodu. Następnie abonent powinien wysłać SMS-a na numer 5001, by aktywować usługę. Dostanie wówczas zwrotną wiadomość z informacją o stanie swojego konta i kwocie jaką może przeznaczyć na opłaty parkingowe. Wielkość tej puli określana jest przez operatora, abonent może jednak w każdej chwili zwiększyć limit swoich wydatków" - wyjaśnił Jacek Kalinowski, rzecznik prasowy Idei Centertel.

W celu zakupu czasu parkowania abonent obowiązany jest wysłać każdorazowo komunikat SMS pod skrócony numer: 5002 o treści 10, 50 lub 100 w zależności od wysokości kwoty jaką planuje przeznaczyć na płatne parkowanie. Gdy usługa została aktywowana i konto zasilone abonent może przystąpić do parkowania pojazdu.

Usługa "Idea WaPark SMS" jest efektem podpisania umowy pomiędzy Polską Telefonią Cyfrową a Warszawskim Przedsiębiorstwem Kontroli Parkingu Ulicznego WaPark. Koszt SMS-a będzie zgodny z taryfą w sieci Idea, a opłata za parkowanie, z cennikiem WaPark-u. Kontrolerzy WaPark-u, wyposażeni w telefony będą mogli w każdej chwili sprawdzić, poprzez podanie numeru rejestracyjnego samochodu, czy kierowca uregulował płatność.

Przedstawiciele Idei utrzymują, że "Idea WaPark SMS" jest pierwszą w Polsce usługą m-commerce. Do końca tego roku operator spodziewa się pozyskać kilkadziesiąt tysięcy klientów nowej usługi. Co miesiąc abonenci Idei wysyłają 60 mln SMS-ów. Cena wysłania jednej wiadomości tekstowej (SMS) waha się w Idei od 15 do 24 groszy.