Idea: dwa razy więcej abonentów

Operator sieci telefonii komórkowej w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy podwoił liczbę osób korzystających z jego usług. Na koniec października Idea posiadała 2,45 mln abonentów, co przekłada się na 26-procentowy udział operatora w polskim rynku telefonii bezprzewodowej.

Idea, operator sieci telefonii komórkowej, poinformował, iż na dzień 31 października z jego usług korzysta już 2,45 mln abonentów. Oznacza to prawie dwukrotny wzrost liczby klientów w porównaniu do października 2000 r. (1,27 mln). Prawie 27% abonentów Idei stanowią klienci biznesowi (650 tys.).

PTK Centertel pochwalił się również 26-procentowym udziałem w polskim rynku telefonii komórkowej, liczonym ilością abonentów. W ciągu roku operatorowi udało się zwiększyć ten udział o 6%. W pierwszym półroczu br. Idea przyłączyła 545 tys. nowych abonentów, Era oraz Plus przyłączyli odpowiednio 514 i 424 tys. nowych klientów.

Jednocześnie władze PTK Centertel zapowiedziały, że tegoroczne przychody ze sprzedaży będą o około 50% wyższe w stosunku do wyniku za rok ubiegły i wyniosą 2,37 mld zł. Po sześciu miesiącach br. spółka zanotowała 1,05 mld zł przychodów i 228 mln zł straty netto.

Idea postanowiła również obniżyć ceny abonamentu dla swoich klientów (średnio o kilkanaście procent). Operator zlikwiduje usługę "co druga minuta gratis" i rozpocznie naliczanie impulsów co 30 sekund (po pierwszej minucie). Idea wprowadziła także nowe na polskim rynku GSM rozwiązanie - Darmowy Pakiet Głosowy, który umożliwia wymianę Pakietu Minut (zawartych w abonamencie) na bezpłatne SMS-y. Daje to możliwość wymiany minut na SMS-y w stałym stosunku 1 minuta = 4 SMS. Nowością jest też wprowadzenie we wszystkich taryfach stałych opłat niezależnie od pory dnia.