IDMnet wprowadził sieć budowlaną Budowia

W ramach sieci Budowia zrzeszone są 43 serwisy internetowe, wyspecjalizowane w tematyce budowlanej. AKTUALIZACJA: jednak nie wszystkie z serwisów tworzących tę sieć można zaliczyć do kategorii "Budownictwo i nieruchomości". Zasięg zbudowany jest bowiem także z takich serwisów jak Polityka.pl, We-dwoje.pl, Stylistka.pl czy Pychotka.pl.

IDMnet wprowadził sieć budowlaną Budowia
Do sieci należą m.in.: muratordom.pl, Grupa e-budownictwo.pl, dom.pl, architekci.pl, wnp.pl. Jak podaje IDMnet, nowa sieć gwarantujące dotarcie do ponad 4 400 000 użytkowników miesięcznie (za Megapanel PBI/Gemisu, listopad 2009).

"Serwisy należące do sieci zostały dobrane pod kątem potrzeb profesjonalistów oraz osób poszukujących w Internecie informacji dotyczących zakupu i urządzania mieszkania, domu, ogrodu" - informuje IDMnet.

"Jesteśmy niekwestionowanym liderem tej kategorii. Przez ostatnie lata dobrze poznaliśmy potrzeby klientów i obserwowaliśmy jak tematyka budowlana z powodzeniem rozwija się w sieci" - wyjaśnia Anna Kaczmarska - Członek Zarządu - IDMnet. Naturalnym konkurentem dla sieci Budowia będzie sieć BUDOWNICTWOonline, należąca do Cormedia.

Za zespół Budowii odpowiadać będzie Marta Lipka-Krawczyk - Dyrektor Sprzedaży.

Budowia to kolejna specjalistyczna sieć wdrożona przez IDMnet. W sierpniu rozpoczęła działalność kobieca sieć reklamowa 4clover, a w październiku - sieć reklamy video Clipnet. W poniedziałek uruchomiona została strona internetowa www.budowia.pl, na której można znaleźć pełne informacje o ofercie sieci. Serwis opracowała SUPERMEDIA Interactive.

Budowia oferuje kampanie zasięgowe i sprzedażowe, reklamę w wyszukiwarkach, reklamę kontekstową, pakiety behawioralne oraz 11 profili tematycznych (takich jak: twój dom, dobre wnętrze, ogród i otoczenie, w kobiecym stylu). Ważnym elementem oferty jest pakiet społeczności, wykorzystujący rosnącą popularność forów budowlanych. W ofercie Budowii znajdą się też pakiety umożliwiające klientom sieci dotarcie do odbiorców biznesowych - m.in. finansowanie inwestycji i B2B.

AKTUALIZACJA: Budowlanka i przepisy kulinarne

Jak zauważyły osoby komentujące tekst o Budowii, nie wszystkie serwisy znajdujące się w portfolio tej sieci pasują do niej tematycznie. "Serwisy we-dwoje.pl 1 435 622 RU, stylistka.pl 574 611 RU oraz pychotka.pl 455 826 RU to też najwyższej klasy budowlanka :)" - napisał Egon. - "Jak to wszystko odjąć to nie wiele zostanie."

Przypomnę tylko, że "BUDOWIA skupia najlepsze polskie witryny i portale budowlane oraz wnętrzarskie" (opis pochodzi ze strony firmowej sieci). Więc co w tej sieci robią serwisy Pychotka.pl (przepisy kulinarne), Stylistka.pl (moda, uroda))? Co ma wspólnego z budowlanką cała grupa serwisów dla rolników (np. rolnicy.com, farmer.pl) czy też serwis Polityka.pl, które też znajdziemy w Budowii. O komentarz poprosiłem Annę Kaczmarską z firmy IDMnet. - "Pychotka i Stylistka są składowymi pakietu "W Kobiecym Stylu", którego grupą docelową są kobiety. Ten pakiet jest kierowany do określonego segmentu klientów, którzy kierują swój przekaż do kobiet" - pisze Anna Kaczmarska - "Proszę spojrzeć na pakiety naszej konkurencji - mają podobne rozwiązania jak choćby: Rolnictwo i branża spożywcza." (Zobacz pełną treść oświadczenia Anny Kaczmarskiej)

Z argumentem, że podobne pakiety (wspominane "rolnictwo i branża spożywcza") stosuje także konkurencja, nie zgadza się Karol Kowalski, dyrektor strategiczny Cormedia, firmy do której należy sieć BUDOWNICTWOonline.

Aktualizacja: 05 lutego 2010 15:52

Dodałem drugie oświadczenie Cormedia.

Aktualizacja: 04 lutego 2010 16:24

Dodałem drugie oświadczenie IDMnet.

Aktualizacja: 03 lutego 2010 15:17

Dodałem wypowiedzi Anny Kaczmarskiej (IDMnet) i Karola Kowalskiego (Cormedia).