IDMnet wprowadził sieć budowlaną Budowia
- Artur Małek,
- 02.02.2010, godz. 14:09
W ramach sieci Budowia zrzeszone są 43 serwisy internetowe, wyspecjalizowane w tematyce budowlanej. AKTUALIZACJA: jednak nie wszystkie z serwisów tworzących tę sieć można zaliczyć do kategorii "Budownictwo i nieruchomości". Zasięg zbudowany jest bowiem także z takich serwisów jak Polityka.pl, We-dwoje.pl, Stylistka.pl czy Pychotka.pl.
"Serwisy należące do sieci zostały dobrane pod kątem potrzeb profesjonalistów oraz osób poszukujących w Internecie informacji dotyczących zakupu i urządzania mieszkania, domu, ogrodu" - informuje IDMnet.
"Jesteśmy niekwestionowanym liderem tej kategorii. Przez ostatnie lata dobrze poznaliśmy potrzeby klientów i obserwowaliśmy jak tematyka budowlana z powodzeniem rozwija się w sieci" - wyjaśnia Anna Kaczmarska - Członek Zarządu - IDMnet. Naturalnym konkurentem dla sieci Budowia będzie sieć BUDOWNICTWOonline, należąca do Cormedia.
Za zespół Budowii odpowiadać będzie Marta Lipka-Krawczyk - Dyrektor Sprzedaży.
Budowia to kolejna specjalistyczna sieć wdrożona przez IDMnet. W sierpniu rozpoczęła działalność kobieca sieć reklamowa 4clover, a w październiku - sieć reklamy video Clipnet. W poniedziałek uruchomiona została strona internetowa www.budowia.pl, na której można znaleźć pełne informacje o ofercie sieci. Serwis opracowała SUPERMEDIA Interactive.
Budowia oferuje kampanie zasięgowe i sprzedażowe, reklamę w wyszukiwarkach, reklamę kontekstową, pakiety behawioralne oraz 11 profili tematycznych (takich jak: twój dom, dobre wnętrze, ogród i otoczenie, w kobiecym stylu). Ważnym elementem oferty jest pakiet społeczności, wykorzystujący rosnącą popularność forów budowlanych. W ofercie Budowii znajdą się też pakiety umożliwiające klientom sieci dotarcie do odbiorców biznesowych - m.in. finansowanie inwestycji i B2B.
AKTUALIZACJA: Budowlanka i przepisy kulinarne
Jak zauważyły osoby komentujące tekst o Budowii, nie wszystkie serwisy znajdujące się w portfolio tej sieci pasują do niej tematycznie. "Serwisy we-dwoje.pl 1 435 622 RU, stylistka.pl 574 611 RU oraz pychotka.pl 455 826 RU to też najwyższej klasy budowlanka :)" - napisał Egon. - "Jak to wszystko odjąć to nie wiele zostanie."
Przypomnę tylko, że "BUDOWIA skupia najlepsze polskie witryny i portale budowlane oraz wnętrzarskie" (opis pochodzi ze strony firmowej sieci). Więc co w tej sieci robią serwisy Pychotka.pl (przepisy kulinarne), Stylistka.pl (moda, uroda))? Co ma wspólnego z budowlanką cała grupa serwisów dla rolników (np. rolnicy.com, farmer.pl) czy też serwis Polityka.pl, które też znajdziemy w Budowii. O komentarz poprosiłem Annę Kaczmarską z firmy IDMnet. - "Pychotka i Stylistka są składowymi pakietu "W Kobiecym Stylu", którego grupą docelową są kobiety. Ten pakiet jest kierowany do określonego segmentu klientów, którzy kierują swój przekaż do kobiet" - pisze Anna Kaczmarska - "Proszę spojrzeć na pakiety naszej konkurencji - mają podobne rozwiązania jak choćby: Rolnictwo i branża spożywcza." (Zobacz pełną treść oświadczenia Anny Kaczmarskiej)
Z argumentem, że podobne pakiety (wspominane "rolnictwo i branża spożywcza") stosuje także konkurencja, nie zgadza się Karol Kowalski, dyrektor strategiczny Cormedia, firmy do której należy sieć BUDOWNICTWOonline.
Dodałem drugie oświadczenie Cormedia.
Dodałem drugie oświadczenie IDMnet.
Dodałem wypowiedzi Anny Kaczmarskiej (IDMnet) i Karola Kowalskiego (Cormedia).