IDMnet otworzy platformę reklamy kontekstowej
- Magdalena Górak,
- 11.05.2006, godz. 16:15
1 czerwca rozpocznie działalność AdPortal, czyli platforma reklamy kontekstowej służąca do samodzielnego tworzenia i zarządzania kampaniami promocyjnymi w sieci. Pomysłodawcą AdPortalu jest IDMnet, który zainspirowany takimi rozwiązaniami jak Kanoodle czy IndustryBrains zlecił jej wykonanie firmie SuperMedia Interactive.
AdPortal to platforma dla kupujących i sprzedających powierzchnię reklamową w postaci linków tekstowych, rozliczanych w modelu Cost per Click, czyli za kliknięcie.
Reklamodawcy mogą samodzielnie tworzyć reklamy tekstowe i nimi zarządzać. AdPortal daje im kontrolę nad tym, w których serwisach pojawi się ich reklama i do jakich odbiorców trafi. System umożliwia dotarcie do internautów z dokładnością do danego województwa.
Właściciele serwisów internetowych otrzymują możliwość stworzenia samoobsługowego systemu do licytacji i sprzedaży reklam tekstowych. Mają kontrolę nad ilością, miejscem publikacji i wyglądem emitowanych reklam.
AdEcho to technologia opracowana przez SuperMedia na podstawie założeń IDMnet. - Zdecydowaliśmy się na napisanie rozwiązania od podstaw ze względu na konieczność dostosowania produktu do polskich realiów - powiedział Adam Dyba, dyrektor generalny IDMnet.
Planowane rozszerzenia do możliwość przeprowadzania kampanii z użyciem reklam graficznych, możliwość wyświetlenia reklam na podstawie słów kluczowych wpisanych do wyszukiwarki umieszczonej w serwisie czy możliwość rozliczania kampanii w modelu "Click to Call". Adam Dyba liczy, że tę ostatnią funkcję uda się wprowadzić w trzecim kwartale 2007 roku we współpracy z SuperMedia- dostawcą usług VoIP. Trwają też prace nad stworzeniem API, które umożliwi z zewnętrznej aplikacji zakładać, prowadzić i monitorować kampanie.
Jak podkreślił Adam Dyba, w systemie może zarejestrować się każda witryna, niezależnie od przynależności do sieci.
Dla witryn o dużej liczbie odwiedzin IDMnet przygotował ofertę AdEcho Premium, która tworzy dla witryny prywatny rynek aukcyjny sprzedaży powierzchni reklamowej w oparciu o model CPC. - Atutem oferty AdEcho Premium jest możliwość zaakceptowania lub odrzucania każdej kreacji, która ma być emitowana na witrynie wydawcy. Daje to pełną kontrolę nad tematyką emitowanych reklam i eliminuje problemy z wyświetlaniem reklam konkurencji - powiedział Marcin Jastrzębski New Business Manager AdPortal.
Systemy informatyczne, podobne do AdPortalu, z powodzeniem działają już od dawna na światowym rynku reklamy. Oferują je, między innymi, takie firmy jak: jak Quigo Technologies (www.quigo.com), IndustryBrains (www.industrybrains.com) czy Kanoodle (www.kanoodle.com).
Poniżej wykres, który prezentuje udział reklamy CPC na polskim rynku reklamy internetowej. Adam Dyba zapowiedział - Planujemy na koniec roku 2007 zdobyć 5% udziału w rynku samoobsługowej reklamy opartej o model CPC.
Perspektywy stojące przed reklamą rozliczaną na zasadzie "Cost Per Click" w Polsce są obiecujące, czego uczy doświadczenie amerykańskie.
Adam Dyba nie wykluczył możliwości wydzielenia z IDMnet firmy AdPortal.
***