IAB ustanawiło standard dla reklamy wideo

Interactive Advertising Bureau (IAB) przyjęło standardy dotyczące pomiaru oglądalności reklamy wideo w internecie. Naliczenie pojedynczej odsłony następuje po rozpoczęciu przesyłania strumienia, po fazie buforowania. Tak więc ma miejsce, wtedy, gdy rozpoczęło się odtwarzanie reklamy w przeglądarce użytkownika.

IAB przyjęło wytyczne, o których pisaliśmy w artykule "IAB rozlicza z reklamy video" 23 marca 2006.

Standard "Broadband Video Commercial" (Szerokopasmowa reklama wideo) został zatwierdzony przez IAB 15 maja 2006.

Odsłona reklamy jest naliczana tylko wtedy, gdy serwer logujący (ad counter) otrzyma oraz odpowie na żądanie HTTP, dotyczące śledzenia zasobów klienta (użytkownika). Naliczenie pojedynczej odsłony następuje po rozpoczęciu przesyłania strumienia, po fazie buforowania. Tak więc pojedyncza odsłona ma miejsce, wtedy, gdy rozpoczęło się odtwarzanie reklamy w przeglądarce użytkownika.

IAB ustanawiło standard dla reklamy wideo

System naliczania odsłon reklamy wideo w 7 krokach.

"Broadband Video Commercial" (Szerokopasmowa reklama wideo) to reklama, która może być odtwarzana w trakcie, przed, lub po materiale właściwym. Dotyczy ona zarówno przekazów wideo nadawanych na żywo, archiwalnych jak i tych, które można ściągnąć na swój komputer. Materiał właściwy może być bardzo różnorodny i dotyczy przekazów wideo, animacji, teledysków, gier.

- Tak jak i inne standardy pomiaru wprowadzane przez IAB, tak i te wytyczne ustanawiają spójne reguły rynkowe - powiedział dyrektor zarządzający IAB Greg Stuart.

Pełny dokument z wytycznymi IAB: Broadband video commercial measurement guidelines. (ang.)

IAB: Jak dobrze pobrać IP.

Niecała strona wydawcy