IAB: internet w USA wciąż traci

Wydatki na reklamę online w trzecim kwartale br. w USA spadły o 5,4 proc.

Związek Pracodawców Branży Interaktywnej Interactive Advertising Bureau wraz z partnerem PwC podali, jakie wydatki na reklamę internetową przeznaczali reklamodawcy w USA w trzecim kwartale 2009 r.

Z danych wynika, że w trzecim kwartale br. wydatki za oceanem spadły o 5,4 proc. w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku. Łącznie wydatki oszacowano na sumę 5,5 mld dol.

Jest jednak i druga, bardziej optymistyczna strona medalu. Wynik osiągnięty w trzecim kwartale br. jest nieznacznie lepszy niż w drugim kwartale br., gdy wydatki osiągnęły poziom 5,4 mld dol. Niektórzy mogą doszukiwać się w tym wzroście powolnego wychodzenia branży z kryzysu.

Jak wynika z szacunków firmy badawczej IDC, już wkrótce zakończy się słaby okres dla branży interaktywnej. Eksperci przewidują, że wzrost wydatków na ten segment reklamy nastąpi na świecie już połowie 2010 r.