IAB i PwC: polska e-reklama warta 743 mln zł

Wysoka wartość e-reklamy nie była również zaskoczeniem dla Pawła Ożarowskiego, dyrektora w zespole ds. sektora mediów i rozrywki w PricewaterhouseCoopers: "Do tej pory w analizie rynku reklamy internetowej posługiwaliśmy się jedynie szacunkami i fragmentarycznymi danymi. Natomiast w pierwszym tego rodzaju badaniu AdEx 2007 podsumowujemy dane źródłowe, czyli przychody największych graczy rynku e-reklamowego z poszczególnych form reklamy w Internecie. Uzyskana liczba - 743 miliony złotych - to obiektywne potwierdzenie dotychczasowej intuicji całego rynku, że reklama internetowa w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie."

Obecnie w Polsce ponad 42% wydatków na reklamę w Internecie przypada na różne formy reklamy graficznej, np. bannery, pop-upy itp. Jak wskazują jednak trendy z rynków bardziej rozwiniętych, można się spodziewać, że najszybciej rosnącym segmentem w ramach Internetu będą wkrótce działania reklamowe w wyszukiwarkach. Na przykład w Wielkiej Brytanii ten rodzaj e-marketingu stanowi największy segment reklamy internetowej - aż 57% (w Polsce - 20%).

IAB i PwC: polska e-reklama warta 743 mln zł

Źródło: "Wydatki na reklamę internetową" - prezentacja Jarosława Sobolewskiego na konferencję "SEM 2008", organizowaną przez Internet Standard.

Działania reklamowe w Internecie najczęściej prowadzą podmioty z sektorów: mediów i rozrywki, telekomunikacji oraz usług finansowych. Na uwagę zasługuje natomiast fakt, że e-reklamą praktycznie nie posługują się firmy z branży spożywczej - która z kolei jest dominującym reklamodawcą w odniesieniu do tradycyjnych kanałów reklamowych.

Raport roczny IAB Polska "Internet 2007. Polska, Europa, Świat", a także raport AdEx 2007 dostępne są od dziś nawww.iabpolska.pl.