I-Metria zbadała polskie strony WWW

Firma badawcza I-Metria opublikowała wyniki drugiej edycji badania "Funkcjonalność polskich witryn internetowych".

Specjaliści z I-Metrii poddali ocenie funkcjonalność stron internetowych banków, portali horyzontalnych oraz internetowych sklepów. Celem badania było dostarczenie informacji na temat czynników wpływających na funkcjonalność polskich stron internetowych oraz wpływu funkcjonalności na wybór stron WWW przez internautów. Założenie badania było takie, że na funkcjonalność strony WWW wpływają nie tylko czynniki bezpośrednio z nią kojarzone takie jak m.in. nawigacja, układ linków, czytelność, ale również wszystkie inne elementy niezbędne do skorzystania ze strony.

Jak wynika z badania, funkcjonalność stron WWW banków nie jest czynnikiem determinującym ich wybór. Tylko dla 3,5% badanych kryterium wyboru banku jest jakość jego strony internetowej. 88% kupujących w sklepach internetowych chce szczegółowych informacji o produktach tam oferowanych. Funkcjonalność portalu nie jest natomiast czynnikiem decydującym o jego wyborze. Najczęściej użytkownicy kierują się satysfakcją z użytkowania danego portalu, przyzwyczajeniem oraz posiadaniem skrzynki pocztowej. To tylko bardzo ogólne stwierdzenia jakie I-Metria sformułowała po analizie wyników badań. Szczegółowe ich wyniki, będziemy publikowali wraz z komentarzami ekspertów w najbliższych dniach.