Historie sponsorowane Facebooka skuteczniejsze niż standardowe reklamy

Jakiś czas temu Facebook wprowadził formę reklam, która wykorzystuje aktywność użytkowników serwisu w celach marketingowych. Są to tzw. "historie sponsorowane". Okazuje się, że mają one większą skuteczność od tradycyjnych reklam.

Historie sponsorowane (sponsored stories) wyświetlane są po prawej stornie serwisu. Są one podobne do treści generowanych przez użytkowników i wykorzystują ich aktywność w serwisie. Jeśli ktoś polubił jakąś markę lub produkt, to jego kliknięcie lubię to może być wykorzystane w tej nowej formie reklamy.

W ten sposób zacierana jest granica między informacją społecznościową, którą osoba chce się podzielić ze znajomymi oraz informacją marketingową, kiedy to firma wykorzystuje aktywność użytkowników do reklamowania swojego produktu. Świadomy internauta powinien z łatwością dostrzec różnicę, ale mimo to taka forma reklamy jest skuteczniejsza od tradycyjnej.

Firma TBG Digital informuje, że historie sponsorowane są 46 proc. częściej klikanie niż standardowe reklamy Facebooka. Testy przeprowadzono w czasie 10 dni, a zbadano 2 mld wyświetlonych reklam. Nowa forma reklamowania się przewyższa tradycyjną pod względem współczynnika klikalności oraz kosztu reklamy na kliknięcie, który jest niższy o 20 procent, a także kosztu na jednego zdobytego fan, który jest niższy o 18 procent.

Najwyraźniej informacja, że znajomy poleca jakąś markę wpływa pozytywnie na zainteresowanie użytkownika i zaciekawia bardziej niż tradycyjna forma reklamy.