HYPERmedia przejęta przez brytyjskie ręce
-
- Magdalena Górak,
- 27.05.2005, godz. 12:40
Brytyjska grupa Aegis przejmie agencję interaktywną HYPERmedia. Agencja stanie się równocześnie członkiem globalnej sieci interaktywnej Izobar. To wydarzenie, które brokerzy przyjmą bez entuzjazmu.
Holding Aegis koncentruje się na działaniach w dwóch dziedzinach: jest właścicielem domów mediowych Carat i Viseum, które działają również w Polsce, oraz Posterscope. Grupa tworzy również międzynarodową sieć placówek badawczych Synovate.
O zakupie HYPERmedia mówiło się na rynku od kilku miesięcy. Ten ruch prawdopodobnie doprowadzi do konsolidacji negocjacji rabatowych z mediami. Zarówno Carat jak i Hypermedia są na rynku od lat. Carat może pochwalić się takimi klientami jak Renault, Skoda czy bank BZ WBK. Z kolei Hypermedia obsługują PKO BP czy Oracle. Konsolidacja na pewno wzmocni pozycję przetargową obu tych podmiotów - skomentowała Benita Jakubowska dyrektor sprzedaży / Projekt Internet z Gazeta.pl.
Wiadomość nie jest korzystna dla brokerów, którym zależy, by rynek był jak najbardziej rozdrobniony. Zbytnia konsolidacja rynku zagraża pozycji brokera, oznacza bowiem większą siłę przetargowa na rynku - mówi Benita Jakubowska.
Nasza rozmówczyni zauważyła jeszcze jeden efekt prawdopodobnej konsolidacji na rynku: Carat może skorzystać na tym, że Hypermedia zajmują się również przygotowywaniem kreacji do kampanii online. Dotychczas Carat współpracował z różnymi firmami, które wykonywały takie materiały. Teraz będzie miał we własnej grupie kapitałowej podmiot, który się tym zajmuje.
Notowana na giełdzie London Stock Exchange Grupa Aegis działa w ponad 60 krajach zatrudniając 8 tys. pracowników. Siedziba grupy mieści się w Londynie. Do końca stycznie br. w ciągu siedmiu miesięcy Grupa zdoła przejąć aż 10 agencji interantywnych na całym świecie.
HYPERmedia to zdobywca nagród Impactor w kategorii Agencja Interaktywna Roku w latach 2003, 2003 i 2004. Powstała w 1996 roku, jest spółką z o.o. , w której 90% udziałów ma prezes i współzałożyciel agencji Sławomir Stępniewski zaś pozostałe 10% pracownicy. Do jej klientów należą PKO Bank Polski SA, PTC ERA, Procter & Gamble, Philip Morris Polska, PZU, Oracle Polska, Hewlett Packard czy Danone.