Gwałtowny wzrost liczby użytkowników Facebooka

W ciągu roku od maja 2006 r. do maja 2007 r. liczba aktywnych użytkowników Facebooka w USA wzrosła o 89%, wynika z badań przeprowadzonych przez comScore.

W porównaniu do maja ubiegłego roku, kiedy liczba unikalnych użytkowników serwisu wynosiła 14,1 milionów, rok później liczba ta wzrosła do 26,6 milionów. Ten skok, zdaniem analityków, jest przede wszystkim związany z decyzją, jaką we wrześniu podjęli właściciele Facebooka. Z zamkniętego serwisu przeznaczonego wyłącznie dla osób mających ważne adresy mailowe z domeną swojego uniwersytetu, szkoły średniej lub firmy, przekształcił się w otwarty dla wszystkich typowy serwis społecznościowy.

Od podjęcia decyzji o otwartej rejestracji, ruch na Facebooku zwiększył się do 14 milionów gości miesięcznie. Średnio poszczególny użytkownik serwisu spędził w maju 2007 r. 186 minut, jest to wzrost o 35% w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Poprzedni studencki charakter serwisu zmienił się na bardziej uniwersalny. Z badań wynika, że w ciągu roku przybyło najwięcej użytkowników z kategorii wiekowej 25-34 lata (wzrost o 181%), dalej 12-17 lat (149%), następnie powyżej 35 lat (98%). Najmniejszy przyrost zanotowała grupa wiekowa 18-24 lat, czyli grupa, dla której pierwotnie przeznaczony był Facebook.com.

- Od rozpoczęcia otwartej rejestracji dla wszystkich, serwis został zalany przez internautów z wszystkich grup wiekowych - mówi Jack Flanagan, analityk z comScore Media Metric. - W trakcie dalszego rozwoju serwisu, demograficzny rozkład użytkowników będzie coraz bardziej podobny do ogółu społeczności internetowej - uważa.

W maju 2007 r. Facebook.com podjął kolejną ważna decyzję otwierając się na zewnętrznych usługodawców i deweloperów. Są wśród nich zarówno pojedynczy programiści, jak i duże firmy m.in. Amazon.com Inc., Microsoft Corp, Washington Post.

Źródło: comScore