Grupa Allegro tworzy żółte strony dla biznesu
-
- Artur Małek,
- 07.12.2010, godz. 09:41
Pierwszy serwis poświęcony stricte rynkowi B2B pojawił się w ofercie Grupy Allegro. Co więcej, jest to pierwszy serwis stworzony na polski rynek przez zagraniczny zespół Grupy.
Nowy serwis przeznaczony jest do wyszukiwania partnerów biznesowych. Jest dedykowany przede wszystkim małym i średnim przedsiębiorstwom, którzy w szybki sposób chcą zaistnieć w internecie.
OtoBiznes.pl zapewnia firmom podobne możliwość, co serwisy z branży yellow pages, jak np. Pkt.pl czy Pf.pl. Serwis Grupy Allegro daje więc możliwość rejestracji w katalogu i stworzenia strony internetowej z opisem działalności, ofertą produktów i usług, nawiązywania kontaktów z potencjalnymi klientami, zamieszczenia zdjęć, cenników, licencji, aktualności, artykułów itp.
Każda firma może wybrać własną subdomenę i umieścić informacje o sobie np. pod następującym adresem qxl.otobiznes.pl.
Wszystkie informacje o produktach są zamieszczone w katalogu zawierającym ponad 3 000 kategorii, co ma przełożyć się na dobre pozycjonowanie w Google.

otoBiznes.pl został stworzony oraz jest zarządzany przez ukraiński zespół UAPROM będący częścią Grupy Allegro.
- Polski rynek jest najbardziej rozwinięty spośród wszystkich rynków na których operujemy — tłumaczy Mykola Palienko z zespołu UAPROM. — Jesteśmy skupieni na rynku b2b i jest to doskonałe uzupełnienie oferty całej Grupy Allegro w Polsce.
Identyczne platformy są również obecne na rynkach internetowych Ukrainy, Rosji, Białorusi,Turcji, Mołdawii oraz Kazachstanu. Serwis łącznie generuje 10 milionów odwiedzin miesięcznie.