Grudniowy ranking serwisów tematycznych

Kategoria Sport

Pierwsza "portalowa" czwórka trzyma się bardzo mocno i nie nastąpiły żadne przetasowania w stosunku do listopada 2006 r. Na piątym miejscu znalazł się serwis livescore.com, zrzucając na szóstą pozycję serwis 90minut.pl. Jednak różnica ta może wynikać z faktu, że witryna livescore.com nie jest objęta audytem site-centric. O pięć oczek do góry w stosunku do listopada skoczył serwis internetowy telewizji Eurosport

Kategoria Styl życia

Wirtualna Polska powróciła na drugą pozycję, którą straciła w listopadzie i wyprzedza serwis o2.pl o 590 tys. użytkowników. Na dziesiątym miejscu znalazł się serwis wigilia.pl, który równie wysoką oglądalność będzie miał pewnie dopiero w grudniu tego roku.

Kategoria Turystyka

Do tej kategorii zostały po raz pierwszy zaklasyfikowane mapy Google, które trafiły od razu na siódme miejsce zestawienia. Chociaż w Google Maps nie działa wyszukiwanie na terenie Polski, a mapy są często nieaktulane, to serwis i tak cieszy się bardzo dużym powodzeniem wśród użytkowników, wyprzedzając witryny zawierające dużo dokładniejszą mapą naszego kraju.

Kategoria Nowe technologie

Nowością jest pojawienie się serwisów Interia.pl, które minimalnie wyprzedzają Wirtualną Polskę. Z rankingu zniknęły serwisy Onetu dotyczące nowych technologii.

Wysoką 9 pozycję zajmuje serwis Inspiracja.pl, który pozwala na zakup dzwonków i logo do telefonów komórkowych. Witryna zawiera także codziennie aktualizowaną sekcję newsową i to zapewne pozwoliło znaleźć się jej w rankingu Nowe technologie.

Kategoria Praca

Serwis pracuj.pl po raz pierwszy objęty jest audytem site-centric, teraz bez żadnej wątpliwości można stwierdzić, że jest to najpopularniejszy serwis tej kategorii w Polsce i wyprzedza serwis Praca portalu Gazeta.pl o 64 tys. użytkowników.

Kategoria Społeczności

Serwis fotka.pl co prawda spadł o jedno oczko w dół jeśli chodzi o liczbę użytkowników, jest natomiast absolutnym rekordzistą ze względu na liczbę odsłon - w grudniu 2006 r. miał ich ponad 615 mln. Serwisy społecznościowe onetu umocniły swoją pozycję, obecnie mają przewagę 2 mln 185 tys. użytkowników (real users.)