Graj i oglądaj reklamy

Firmy Massive i inGamePartners zaoferowały reklamodawcom nowe możliwości - serwowanie reklam w czasie gier. Już 15 wydawców podpisało z Massive umowy. Pierwszą grą, w czasie której użytkownicy zobaczą reklamy będzie Mall Tycoon 2 Deluxe. inGamePartners również wprowadziła nowy produkt - możliwość prezentowania reklam w czasie gier online.

Zarówno Massive jak i inGame wprowadziły do gier kod, który pozwala na komunikowanie się aplikacji z reklamowym serwerem. W czasie gry serwer może emitować treści budujące markę jak i komunikaty reklamowe. Obie firmy chcę serwować reklamy na PC, telefony komórkowe, przenośne konsole i platformy do gier mające podłączenie do sieci. Massive koncentruje się na reklamach wyświetlanych na PC i konsolach, tymczasem inGame na reklamach w trakcie gier dostępnych na WWW. Obie firmy oferują dotarcie do grup docelowych wybranych według kryteriów demograficznych czy geograficznych.

Reklamowanie w czasie gry jest wciąż raczkującym przemysłem. Marketerzy patrzą na niego z nadzieją, bo dotarcie do kilku milionów graczy w Ameryce jest łakomym kąskiem. W Stanach Zjednoczonych niemal 10 mld USD wydawanych jest co roku na gry video. Według prognoz Yankee Group firmy w Stanach Zjednoczonych za 4 lata wydadzą na reklamy w grach ponad ćwierć mld USD. Rok temu było to tylko 10 mln USD.

Pozostaje tylko pytanie jak na reklamy zareagują sami gracze?