Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Google zmienia algorytm wyszukiwania

Nowy algorytm wyszukiwarki Google podnosi ranking stron z oryginalnymi treściami wysokiej jakości, a obniża ranking stron mniej wartościowych, takich jak farmy treści. Google chce dbać w ten sposób o zdrowie środowiska sieciowego.

Wczoraj na blogu Google pojawiła się informacja o wprowadzeniu znacznych ulepszeń w algorytmie wyszukiwania. Zmiany mają odczuwalny wpływ na 11,8 proc. zapytań w wyszukiwarce, a polegają na obniżeniu lub podwyższeniu rankingu storn w zależności od ich jakości.

Promowane są strony, które posiadają oryginalne treści i informacje takie jak badania, szczegółowe reportaże, szerokie analizy itd.. Popularność wyszukiwarki zależy od stron wysokiej jakości, które tworzą zdrowe środowisko sieciowe. Dlatego, ważne jest, by strony wysokiej jakości były nagradzane i taka właśnie jest rola tej zmiany - informuje Google na blogu.

Rankingi stron zawierających treści mało przydatne dla użytkownika oraz skopiowane z innych miejsc zostaną obniżone. Może mieć to negatywne konsekwencje dla stron agregujących nieoryginalne materiały, takich jak farmy treści (content farms).

Pojawia się jednak jeden problem. Co z materiałami, których autorzy chcą, by pojawiały się one w kilku miejscach jednocześnie? Zdaje się, że nowy algorytm obniża ranking przynajmniej większości tych stron. Ciekawe też, jak Google ocenia, kto jest autorem treści?

Zmieniony algorytm został na razie wprowadzony tylko w USA, jednak z czasem ma pojawić się też na całym świecie. Google zapowiada także kolejne zmiany. Pracujemy nad wieloma aktualizacjami, które, jak wierzymy, znacznie poprawią jakość stron wyświetlanych w wynikach.