Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Google wygrało z Yahoo bój o CNN

Google zostało wyłącznym dostawcą reklam PPC w CNN.com, jednym z najpopularniejszych serwisów newsowych na USA. Firma z Mountain View zastąpiła na tym miejscu Yahoo, które było jedynym dostawcą reklam dla CNN od 2004 r.

Trzy lata temu, to Yahoo wygrało przetarg z Google. Tym razem role się odwróciły.

CNN.com wykorzystuje system AdSense oraz wyszukiwarkę Google.

-To ważna transakcja dla Google. Serwis CNN charakteryzuje się dużym ruchem i zawartością na najwyższym poziomie. Dzięki umowie nasi reklamodawcy mogą dotrzeć do użytkowników serwisu i otrzymać wartościowy ruch na swoich stronach- wyjaśnia Brandon McCormick, rzecznik prasowy Google.

W edycji międzynarodowej serwisu (CNN International) reklamę kontekstową nadal obsługuje Yahoo.

Yahoo nie skomentowało decyzji CNN.

Amerykańska edycja CNN.com jest w Stanach trzecim największym serwisem newsowym, który według Hitwise odpowiadał za 3,56% wizyt do witryn w kategorii news. Na pierwszym miejscu jest Yahoo News (7,78%), na drugim Weather.com (5,16%). Czwarte miejsce przypada MSNBC (3,51%), piąte - Google News (1,79%).

Uzyskanie wyłączności na obsługę CNN.com przez Google, ma miejsce dokładnie 6 miesięcy po wprowadzeniu przez Yahoo platformy reklamowej Panama.

Yahoo zakończyło zeszły rok słabymi wynikami finansowymi. Firma zdecydowała się na znaczącą reorganizację, a Panama ma jej pomóc w zwiększeniu przychodów z działalności reklamowej rozliczanej w modelu Pay Per Click.

Reklamy kontekstowe PPC stanowią największy segment na rynku reklamy online w USA, przychody z ich tytułu wynoszą ok. 40% wszystkich.

Według Yahoo, Panama istotnie zwiększyła trafność serwowanych reklam, a lepiej targetowane reklamy oznaczają więcej kliknięć użytkowników. Nowa platforma nie przekonała jednak zarządu CNN.com.