Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Google wygra z Louis Vuitton?

W marcu br. przed Europejskim Trybunale Sprawiedliwości adwokaci Google spotkali się z adwokatami reprezentującymi firmę Louis Vuitton. Dziś wyszukiwarkowy gigant odniósł w sprawie pierwsze zwycięstwo.

Walka toczona między Louis Vuitton a Google trwa już kilka lat. Przedmiotem sprawy jest system AdWords, który pozwala reklamodawcom promować się na słowa "Louis Vuitton" lub też "podróbki Louis Vuitton". W wyniku tej praktyki, użytkownikowi po wpisaniu słów związanych z marką Louis Vuitton wyświetlają się reklamy firm konkurencyjnych lub też sprzedawców oferujących podróbki produktów Louis Vuitton.

Po procesie na szczeblu państwowym, który Google przegrało w 2005 r. we Francji, sprawa znalazła swój finał w Europejskim Trybunale Sprawiedliwości.

Jak się dziś okazało, Google przynamniej częściowo wygrało sprawę. Jeden z sędziów ETS wydał niewiążącą prawnie opinię, mówiącą, że wyszukiwarkowy gigant dając reklamodawcom możliwość zakupu słów kluczowych związanych z markami nie narusza praw żadnej marki.

Rzecznik generalny ETS, Poiares Maduro dodał jednak, że Google może być odpowiedzialne za emitowanie w AdWords reklam naruszających prawa marek.

Na ten zarzut odpowiedziało Google: "Uważamy, że wybieranie słów kluczowych, na podstawie których wyświetlane są reklamy nie prowadzi do łamania praw marek. Konsumenci zyskują, gdy mogą zobaczyć bardziej dostosowane treści"

Czytj też: eBay zapłaci 59 mln USD za fałszywe torebki