Google wejdzie do MySpace

Google został wyłącznym dostawcą technologii wyszukiwawczych dla MySpace oraz rozwiązań reklamowych dla sieci serwisów internetowych należących do Fox Interactive Media. Google zagwarantowało przy tym w umowie, że minimalne przychody, jakie osiągnie Fox Interactive Media dzięki współpracy z wyszukiwarką, to 900 mln USD, które będą wypłacane w okresie od I kwartału 2007 roku do II kwartału 2010 roku.

Google oraz będący częścią Fox Interactive Media dział News Corporation wczoraj poinformowały o podpisaniu wieloletniej umowy: Google dostarczy wszystkich potrzebnych rozwiązań wyszukiwawczych dla serwisu MySpace oraz dla wybranych witryn należących do Fox Interactive Media. Na serwisach korporacji pojawią się też reklamy kontekstowe dobrane przez program AdSense.

Współpraca ma ruszyć pełną parą w czwartym kwartale br. Wiadomo, że w najbliższych latach firmy mają zamiar zawrzeć kolejne umowy partnerskie. Allen Weiner, analityk z Gartner w wypowiedzi dla IDG News Service spekuluje, że kolejnymi obszarami współpracy firm może być wykorzystanie komunikatora oraz dystrybucja wideo.

Umowa na tym ostatnim polu mogłaby być podobna do tej, zawartej przez Google z Viacom, do którego należą takie telewizje jak CBS czy MTV. Google ma rozprowadzać fragmenty produkcji telewizyjnych za pośrednictwem serwisów internetowych oraz blogów należących do jego sieci partnerów reklamowych. Materiały wideo mają być poprzedzone 15-sekundowymi reklamami, a wpływami z nich podzielą się Viacom, Google oraz serwisy, na których znajdą się materiały wideo.

W czerwcu ubiegłego roku Peter Chernin, prezes News Corporation narzekał, że zbyt wielu użytkowników MySpace wychodzi poza serwis by skorzystać z zewnętrznych wyszukiwarek - przede wszystkim Google - co generuje realne straty finansowe. Dotychczas MySpace korzystał z wyszukiwarki Yahoo oraz programu reklamy kontekstowej tej firmy. Allen Weiner przypuszcza, że powodem zmiany partnera jest większa precyzja w doborze reklam przez systemu AdSense Google, co w konsekwencji owocować może większymi przychodami z reklam.

MySpace stworzony w 2004 roku w ciągu niespełna dwóch lat stał się jedną z najpopularniejszych witryn na świecie, na której zarejestrowało się już prawie 100 mln internautów - podał dziś serwis News BBC. News Coroporation w ubiegłym roku kupiła ten serwis wraz z kilkoma innymi należącymi do News Corporation za ponad pół mld USD.

To trzecia umowa podpisana przez Google ze spółką medialną w ostatnich dniach. Oprócz umowy z Viacom, Google porozumiało się z agencją prasową Associated Press w sprawie wykorzystywania jej materiałów w serwisie informacyjnym Google News.

Więcej: informacja prasowa Google

Fenomen MySpace