Google w Gazeta.pl
- Piotr Zalewski,
- 15.05.2006, godz. 13:15
Kolejny polski portal po Interia.pl zdecydował się na skorzystanie z rozwiązań Google. 12 maja wyszukiwanie Google udostępniła Gazeta.pl.
Wyszukiwanie przy pomocy Google jest dostępne po kliknięciu na zakładkę Internet w pasku "Szukaj w portalu Gazeta.pl".
Silnik Google nie jest wykorzystany do przeszukiwania zasobów portalu. - Jeśli chodzi o wyszukiwanie w zasobach gazeta.pl to nie wykluczamy, w przyszłości, rozszerzenia współpracy z Google - mówi Maciej Wicha, dyrektor wydawniczy Internet Agora S.A. Na stronach Gazeta.pl pojawiły się reklamy Google Adsense. Wyniki wyszukiwania poprzedzone są linkami sponsorowanymi opartymi na programie Google Adwords.
- Liczymy w pierwszej kolejności na zwiększenie korzystania z wyszukiwania dostępnego na Gazeta.pl przez naszych obecnych użytkowników - wyjaśnia Maciej Wicha.
O efekty współpracy z Google poprosiliśmy Mariusza Kuziaka, dyrektora marketingu portalu Interia.pl. - Ocena naszej współpracy z Google'm jest jak najbardziej pozytywna. Osiągane przez nas korzyści mają dwa główne wymiary - z jednej strony, patrząc przez pryzmat zawartości portalu, mamy bardzo wysokiej jakości wyszukiwarkę. Ze strony drugiej - dzięki oparciu się o świetny 'engine' i sprawdzone mechanizmy promocyjne byliśmy w stanie skutecznie rozszerzyć naszą ofertę reklamową o linki sponsorowane i boksy reklamowe, a dzięki temu osiągać dodatkowe przychody.
Według danych serwisu Ranking.pl "domeny - wyszukiwarki" dotychczas używana wyszukiwarka Gazeta.pl miała w lutym 3,05% zasięgu. W rankingu prowadzi Google z zasięgiem 79,64%. Interia z wyszukiwarką Google posiada 11,75% zasięgu wśród polskich internautów.
Jako pierwszy o wprowadzeniu wyszukiwarki Google na portal Gazeta.pl poinformował blog Wszystko o Google.
***
Tekst uzupełniliśmy o wypowiedzi Macieja Wichy, dyrektora wydawniczego Pionu Internet Agora SA oraz Mariusza Kuziaka, rzecznika Interii.