Google: przychody w górę, zyski w dół

Zdaniem przedstawicieli koncernu umożliwiłoby to znaczne podniesienie trafności wyników zwracanych przez wyszukiwarkę wobec bardziej złożonych zapytań. "Mechanizmy wyszukiwania mogłyby określić znaczenie całego zapytania, zamiast tylko analizować poszczególne wyrazy składowe. Poczyniliśmy w tej dziedzinie znaczne postępy i w niedalekiej przyszłości zamierzamy uruchomić stosowne mechanizmy" - mówi Eric Schmidt, dyrektor generalny Google. Strategia rozwoju oferty Google na rynku reklam internetowych zakłada również m.in. publikację komunikatów marketingowych na urządzeniach mobilnych działających pod kontrolą systemu Google Android.

W ubiegłym roku przychody Google wyniosły 21,8 mld USD wobec 16,6 mld w 2007 roku. Ubiegłoroczny zysk netto kształtował się na poziomie 4,23 mld USD i był wyższy o niecały 1 proc. od wyniku z roku poprzedniego. Źródłem większości (67 proc.) przychodów koncernu były reklamy internetowe, publikowane na witrynach własnych. Kolejne 30 proc. przychodów pochodziło z partnerskich sieci reklam online. Ogółem połowa przychodów koncernu pochodziła z transakcji realizowanych na terytorium Stanów Zjednoczonych. Google dysponuje środkami w wysokości ok. 15,85 mld USD w gotówce lub krótkoterminowych papierach wartościowych. W ostatnim kwartale ubiegłego roku liczba osób zatrudnionych na etat wzrosła o ok. 0,5 proc.

Czytaj też:

Była dyrektor generalna Autodesk będzie nowym CEO Yahoo!

Google Apps Premier Edition także od resellerów

Microsoft Live Workspace konkurencją dla Google Docs?