Google: przychody w górę, zyski w dół
-
- Piotr Waszczuk,
-
- IDG News Service,
- 23.01.2009, godz. 11:22
Zdaniem przedstawicieli koncernu umożliwiłoby to znaczne podniesienie trafności wyników zwracanych przez wyszukiwarkę wobec bardziej złożonych zapytań. "Mechanizmy wyszukiwania mogłyby określić znaczenie całego zapytania, zamiast tylko analizować poszczególne wyrazy składowe. Poczyniliśmy w tej dziedzinie znaczne postępy i w niedalekiej przyszłości zamierzamy uruchomić stosowne mechanizmy" - mówi Eric Schmidt, dyrektor generalny Google. Strategia rozwoju oferty Google na rynku reklam internetowych zakłada również m.in. publikację komunikatów marketingowych na urządzeniach mobilnych działających pod kontrolą systemu Google Android.
W ubiegłym roku przychody Google wyniosły 21,8 mld USD wobec 16,6 mld w 2007 roku. Ubiegłoroczny zysk netto kształtował się na poziomie 4,23 mld USD i był wyższy o niecały 1 proc. od wyniku z roku poprzedniego. Źródłem większości (67 proc.) przychodów koncernu były reklamy internetowe, publikowane na witrynach własnych. Kolejne 30 proc. przychodów pochodziło z partnerskich sieci reklam online. Ogółem połowa przychodów koncernu pochodziła z transakcji realizowanych na terytorium Stanów Zjednoczonych. Google dysponuje środkami w wysokości ok. 15,85 mld USD w gotówce lub krótkoterminowych papierach wartościowych. W ostatnim kwartale ubiegłego roku liczba osób zatrudnionych na etat wzrosła o ok. 0,5 proc.
Czytaj też:
Była dyrektor generalna Autodesk będzie nowym CEO Yahoo!