Google przegrywa w Niemczech
- Zuzanna Szybisty,
- 05.07.2007, godz. 10:40
Google przegrało długotrwałą batalie w sprawie o używanie nazwy Gmail w Niemczech. To kolejna porażka internetowego giganta w Europie.
W lutym b.r. Unijne Biuro ds. Harmonizacji na Rynku Wewnętrznym uznało, iż nazwa Gmail za bardzo przypomina nazwę niemieckiej firmy G-mail, której właścicielem jest niemiecki biznesmen Daniel Giersch. Wcześniej w 2005 r. Google było zmuszone do zmiany nazwy w Wielkiej Brytanii po sporach z firmą Independent II Research.
Giersch posiada prawa do nazwy od 2000 r., kiedy to zarejestrował w Niemczech swoją domenę. Od 2004 r. trwały negocjacje w sprawie odkupienia przez Google prawa do nazwy za 250 tysięcy dolarów. Niemiecki biznesmen odmówił.
G-mail Gierscha to serwis pozwalający na tworzenie adresów mailowych w domenie gmail.de. Obsługuje także system hybrid mail, w którym oryginalne dokumenty mogą być przesyłane elektronicznie, następnie wydrukowane i dostarczone pod podany adres w formacie papierowym.
Google ma problemy z nazwami narodowymi niemal w całej Europie. Giersch wygrał także sprawę w Austrii, i zapowiedział, że posiada prawa do domen również w Szwajcarii, Norwegii, Hiszpanii i Portugalii. W Polsce gmail.pl to strona Grupy Młodych Artystów i Literatów z Łodzi.
Po porażkach w niemieckich i brytyjskich sądach Google udostępnia tamtejszym internautom domenę googlemail.com.
Źródło: Read/WriteWeb