Google podbiera klientów Redmond

Koncern Google odebrał Microsoftowi jednego z największych klientów na świecie - Ministerstwo Edukacji Nowej Południowej Walii. Dzięki zaoferowaniu lepszych warunków, w serwisie Gmail przybędzie 1,3 miliona kont pocztowych przeznaczonych dla uczniów, studentów i nauczycieli z Nowej Południowej Walii.

Za trzyletni kontrakt podpisany z partnerem Google'a - firmą SMS Management and Technology - ministerstwo zapłaci 9,5 miliona dolarów. To dwukrotnie mniej niż wcześniejsza umowa z partnerem Microsoftu, firmą Unisys, gdy pięcioletni kontrakt kosztował 30 milionów USD.

Jak pamiętamy, Gmail (podobnie zresztą jak MSN) dla zastosowań edukacyjnych jest darmowy, jednak wspomniane miliony dolarów to koszty związane z wdrożeniem platformy bezpieczeństwa i zintegrowaniem poczty z istniejącym portalem Ministerstwa.

Matthew Cain, analityk Gartnera, przypomina, że zarówno Google jak i Microsoft bardzo liczą na klientów z sektora edukacyjnego. Uczniowie i studenci, zakładający takie konta, bardzo często używają ich całymi latami. Koncerny mają nadzieję, że będą używali ich dożywotnio, gdyż jest to grupa bardzo pożądana przez reklamodawców, którzy są skłonni zapłacić spore kwoty za dotarcie do niej.