Google: po prasie i radio czas na TV

Google zamierza rozpocząć sprzedaż reklam w amerykańskiej telewizji, firma poszukuje osoby na stanowisko dyrektora sprzedaży TV, informuje serwis Advertising Age.

Google stara się wejść na wart 65 mld USD rynek reklamy telewizyjnej. Ogłoszenie rekrutacyjne mówi o tym, że Google zamierza stworzyć "platformę nowej generacji dla reklamy TV". Google podjęło już rozmowy z nadawcami naziemnymi i telewizjami kablowymi, dowiedział się Advertising Age.

Jak przewiduje Advertising Age "platforma nowej generacji" będzie się opierać na reklamie sprzedawanej w modelu aukcyjnym - kto da więcej, tego reklama zostanie wyemitowana w czasie antenowym zarezerwowanym dla Google. System zakupu będzie zapewne w większości zautomatyzowany.

-Oficjalnie potwierdzamy, że jesteśmy zainteresowani reklamą TV- powiedział przedstawiciel Google dla serwisu Advertising Age.

Google nie jest jedyną firmą internetową, która zamierza rozszerzyć swoją działalność na telewizję. Na tym polu działa już eBay, który posiada platformę telewizyjną Media Exchange, jednak nie rozpoczął jeszcze emisji reklam, gdyż czeka na zgodę nadawców.

Google eksperymentuje z reklamą radiową, prasową i outdoorową. Teraz dołącza do nich telewizja.

Ogłoszenie rekrutacyjne Google "Head of national TV sales".

Więcej: Advertising Age

Patrz także:

Google podłączy billboardy do sieci

Reklamy od Google w gazetach

Reklama radiowa od Google