Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Google obawia się Facebooka

Google jest bezdyskusyjnym globalnym liderem branży internetowej. Facebook jest jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. W ostatnim czasie Zuckerberg, właściciel Facebooka, podbiera Google znanych i zasłużonych pracowników. Czy można spodziewać się pojedynku Dawida z Goliatem?

W lipcu Gideon Yu, dyrektor finansowy YouTube, odszedł do Facebook. W ślad za nim w niedługim czasie poszło kilkunastu pracowników, którzy dostrzegli w serwisie Zuckerberga szybszy sposób na zarobek. W ostatnich dniach z Google odszedł także czołowy inżynier, Benjamin Ling, zajmujący się dotychczas systemem płatności online- Google Checkout. Odchodzenie finansistów to jedno, ale utrata zdolnych informatyków może źle się skończyć nawet dla takiego giganta jak Google.

Google do niedawna uważany był za najlepszego pracodawcę w Stanach Zjednoczonych. Obecnie coraz częściej słychać głosy, że to Facebook staje się powoli najatrakcyjniejszym miejscem do pracy dla młodych i zdolnych informatyków i menedżerów.

Właścicieli Google stać na to, by przejąć bez większego problemu Facebook. Problem jednak w tym, że nie jest to serwis na sprzedaż.

Nie jest tajemnicą w Dolinie Krzemowej, że Google zbiera siły, aby stworzyć potężny serwis społecznościowy, który ma pokonać nie tylko Facebook. Amerykański gigant ma już swój serwis społecznościowy- Orkut, który cieszy się wielką popularnością m.in. w Ameryce Południowej, ale nie dorównuje on Facebook lub MySpace w Europie czy Stanach Zjednoczonych.

Larry Page i Sergey Brin w swoich planach idą podobno jeszcze dalej. Wyobrażają sobie Google jako zintegrowany serwis, w którym można w wieloraki sposób się komunikować: odbierać pocztę, dzielić się z przyjaciółmi swoimi planami w kalendarzu, informować znajomych minuta po minucie co się robi itd. Co ciekawe, każdy serwis- prawdopodobnie również Facebook- mógłby dołączyć do takiej koalicji społeczności.

Źródło: CNNmoney.com

Zobacz także: Siła biznesu wokół Facebooka