Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Google: nie tak dynamicznie

Google przewiduje, że za sprawą ostrej konkurencji między wyszukiwarkami, jego przychody mogą nie rosnąć tak dynamicznie jak w ostatnich dwóch kwartałach.

Wyniki Google za ostatni kwartał były imponujące, na co wpływ miała zwiększona sprzedaż reklam. W trzecim kwartale br. przychody firmy były ponad dwukrotnie wyższe - wyniósły 805,9 mln USD, podczas gdy rok wcześniej uplasowały się na poziomie 394 mln USD. Zysk netto wyniósł 52 mln USD. Dla porównania, w 2003 roku w trzecim kwartale spółka zarobiła na czysto 20,4 mln USD.

Rywale Google - Yahoo, Microsoft czy Ask Jeeves nie chcą dać za wygraną. Na początku listopada Microsoft zaprezentował nową wersję swojej wyszukiwarki. Posiada szereg bardzo interesujących cech z punktu widzenia użytkownika, które ułatwiają wyszukiwanie informacji.

Zmiany zamierza wprowadzić również wyszukiwarka Ask Jeeves. Także Yahoo Search dopieszcza swój serwis. Wyszykiwarkowi giganci walczą o zyski, jakie przynoszą głównie linki sponsorowane, czyli reklamy pojawiające się obok wyników wyszukiwania. Prawie połowę swoich przychodów Google czerpią właśnie z takich usług.

W tym kontekście wyjątkowo interesujące są wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie MediaPost.com. Google ma najniższy wskaźnik klikalności sponsorowanych linków spośród swoich rywali. Na jego serwisie, na wszystkie kliknięte reklamy tylko 23,3% to linki sponsorowane, podczas gdy dla Ask Jeeves jest to prawie 50%. Niemniej to właśnie Google jest najpopularniejszy. Aż 82,9% internautów poszukujących informacji wskazuje Google jako swoją ulubioną wyszukiwarkę, gdy Yahoo Search wybiera 7,5%, a Ask Jeeves jedynie 0,6%.