Google najpopularniejszą amerykańską witryną w 2008 r.

W rankingu najpopularniejszych medialnych marek 2008 r. opracowanym przez Nielsen w kategorii "Internet" pierwszą pozycję uzyskał Google.

Firma badawcza Nielsen zajmująca się monitoringiem m. in. mediów, internetu i obszaru mobilnego opublikowała raport najpopularniejszych marek w dziesięciu kategoriach (mp. telewizji, filmów, muzyki, książek, gier wideo i trendów zakupowych) w Stanach Zjednoczonych.

Pierwszą trójkę kategorii "Internet" otwiera Google (z miesięczną średnią liczbą unikalnych użytkownków wynoszącą 120,5 miliona), na drugim miejscu uplasowało się Yahoo! (115 mln użytkowników miesięcznie), dalej są: MSN/Windows Live (98 mln), Microsoft (95,5 mln), AOL Media Network (90 mln), YouTube (73 mln), Fox Interactive Media (69 mln), eBay (55 7 mln), Wikipedia (54,5 mln) oraz Apple (50 mln).

W kategorii stron internetowych odwiedzanych za pośrednictwem telefonu komórkowego (na podstawie statystyk z października br.) zwyciężyła witryna Yahoo! Mail (15,2 mln unikalnych użytkowników). Za nią znalazły się: Google Search (10,5 mln), Gmail (9,5 mln), Weather Channel (8,7 mln), ESPN (7,6 mln), MSN Hotmail (7,4 mln), Google Maps (6,8 mln), AOL Email (5,9 mln), CNN News (5,3 mln) oraz Facebook (5 mln). Najlepiej sprzedającym się telefonem komórkowym została Motorola RAZR (seria V3).

W zakresie sprzedaży albumów DVD w 2008 r. liderem okazał się Iron Maiden, a w obszarze muzyki: album "As I Am" Alicii Keys, najwięcej cyfrowych pobrań miał z kolei utwór "Low" w wykonaniu Flo Rida i T-Pain. Wśród gier komputerowych zwycięzcą został "Warld of Warcraft". Największą oglądalność telewizyjną miał nadawany na antenie stacji Fox program "American Idol".

Źródło: http://nielsen.com