Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Google: lepsze przychody w 3 kwartale

W 3 kartele 2009 r. Google zwiększyło zarówno swój przychód jak i zysk. CEO Google opisał wyniki finansowe jako "silne" i wykraczające poza oczekiwania Wall Street.

"Patrzymy bardzo optymistycznie w przyszłość. Mam teraz pewność biznesową aby silnie zainwestować w następną fazę innowacji" - powiedział Eric Schmidt, CEO Google, podczas konferencji poświęconej wynikom finansowym. - "Jesteśmy otwarci na biznes, zarówno na małe jak i duże przejęcia".

Przychody Google w 3 kwartale br. wyniosły 5,94 mld dol, co oznacza 7 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku. Z tej gigantycznej sumy 27 proc. (czyli 1,56 mln dol) zostało wpłaconych w ramach prowizji partnerom reklamowym, oraz w mniejszym stopniu, jako zapłata dla pozostałych partnerów.

Dostrzegamy stabilizację i poprawę na większości naszych najważniejszych rynków" - powiedział Patrick Pichette, CFO w Google.

53 proc. przychodów Google wygenerowało z rynków zagranicznych; rok wczesniej, w 3 kwartale 2008 r. udział rynków zagranicznych w przychodach giganta stanowił 51 proc.

Google: lepsze przychody w 3 kwartale

Patrick Pichette

Liczba kliknięć w reklamy emitowanych na stronach Google oraz na stronach partnerów zwiększyła się o 14 proc. Średnia cena CPC spadła o 6 proc.

Akwizycje w planach

Google uważa, że najgorszy okres recesji zakończył się już, dlatego firma zdecydowana jest zainwestować zarobione pieniądze w akwizycje i zatrudnienie nowych pracowników.

Schmidt nie ujawnił, o przejęciu jakich podmiotów myśli Google. Pomiędzy wierszami można był jednak wyczytać, że firma zainteresowana jest podmiotami , które pomogłyby jej w rozwijaniu takich produktów jak Chrome OS, technologii emitowania reklam graficznych oraz szczególnych sposobów wyszukiwania.

Jonathan Rosenberg, wiceprezes do spraw zarządzania produktem w Google, określił nowy interface AdWords dla reklamodawców jako jedną z największych inwestycji koncernu w tym roku (jak dotąd). "W rzeczywistości wszyscy reklamodawcy zostali przeniesieni na nowy interface, który przeszedł największy remont od czasu wprowadzenia AdWords" - powiedział Rosenberg.

Google przeznacza także duże sumy pieniędzy na rozwój nowych formatów reklamowych, włączając w to formy testowane dla reklam lokalnych. "Forma ta skonstruowana jest tak, aby małe przedsiębiorstwa mogły jej użyć jedynie zapisując się poprzez wprowadzenie danych na jednostronicowym formularzu oraz płacąc miesięczną opłatę" - powiedział Rosenberg.

Usprawnienia czekają także wyszukiwarkę. "Użytkownicy korzystają z Google formułując coraz bardziej skomplikowane zapytania, dlatego dajemy im więcej narzędzi do pracowania z wynikami, tak by mogli uzyskać najbardziej odpowiadające im odpowiedzi" - powiedział Rosenberg.

Podczas samego 3 kwartału br. w Google pojawiło się aż 120 aktualizacji dotyczących jakości wyszukiwania. "Chcemy otrzymać perfekcyjny silnik wyszukiwania" - powiedział Schmidt.