Google inwestuje w gry

Google zainwestowało w firmę Zynga, producenta najpopularniejszych gier społecznościowych na Facebooku, m.in. Farmville i Mafia Wars. Nie jest znana dokładna kwota inwestycji, mówi się o sumie między 100 a 200 mln dolarów.

Firma Zynga nie była zadowolona z warunków współpracy z Facebookiem, dlatego poszukiwała nowych partnerów biznesowych. Pierwszym krokiem było nawiązanie współpracy z portalem Yahoo, potem z portalem growym na MSN. Transakcja z Google jest największa.

Według portalu ReadWriteWeb Zynga nie ma zamiaru rezygnować z obecności na Facebooku, gdzie miliony graczy na cały świecie sadzą warzywa w grze Farmville, wcielają się w postać włoskiego mafiozo w Mafia Wars lub prowadzą wirtualną kawiarnię w Cafe World. Jednak to Google ma być teraz motorem wzrostu.

Wszystko wskazuje na to, że Google ma zamiar rozwijać usługę Google games. Zynga, a zwłaszcza 200 mln użytkowników jej gier może w tym doskonale pomóc.

W pierwszym półroczu 2010 r. Zynga miała 350 mln dolarów przychodu, w roku 2011 kwota ta ma wzrosnąć do ponad miliarda dolarów.

Podyskutuj o grach online na Forum IDG