Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Google i Yahoo! rządzą

Blisko jedna trzecia wszystkich angielskojęzycznych użytkowników Internetu na świecie wykorzystuje serwis Google.com do wyszukiwania w Sieci informacji. W USA nadal przewagę nad Google utrzymuje jednak Yahoo!, wynika z badania comScore Media Metrix.

Za pośrednictwem Google dokonano w styczniu tego roku ok. 33% globalnej liczby operacji wyszukiwania danych w Internecie (dane te dotyczą wyłącznie języka angielskiego). Przewaga nad drugim w rankingu Yahoo! (wraz z jego "podserwisami") jest dość znaczna, bo aż 9-procentowa. Na dalszych pozycjach uplasowały się MSN.com (19%) oraz AOL (12%).

Nieco inaczej sytuacja wygląda wśród internautów w USA. Tam lepszy od Google'a (za pomocą którego dokonano w styczniu br. 23% operacji wyszukiwania) wciąż pozostaje Yahoo! (26%). Trzecie miejsce przypadło AOL-owi (20%), zaś czwarte – MSN.com (17%).

Google.com pozostaje natomiast niezagrożony na pozycji lidera, jeśli wziąć pod uwagę wszystkie operacje wyszukiwania – bez podziału na języki. Za pośrednictwem Google dokonano aż 54,7% wszystkich wyszukiwań w światowym Internecie. Yahoo! pozostaje daleko w tyle z 22,1%.

comScore sprawdziło także, jakie zapytania najczęściej wpisywane są w okna wyszukiwarek. Okazało się, że przodują frazy dwuwyrazowe, których było aż 29,22%. Zapytania składające się z jednego słowa stanowiły 24,76%, zaś z trzech słów – 24,33% wszystkich zapytań.