Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Google Online Marketing Challenge - sukces studentów z SGH

Zespół studentów ze Szkoły Głównej Handlowej wygrał europejską rywalizaję w konkursie Google Online Marketing Challenge.

W zorganizowanej już po raz drugi edycji konkursu Google Online Marketing Challenge, zespół studentów reprezentujących Szkołę Główną Handlową został europejskim zwycięzcą rywalizacji.

W tegorocznej edycji konkursu udział wzięło ponad 2000 studentów z 57 krajów. Rywalizacja polegała na opracowaniu projektu internetowych działań marketingowych dla lokalnych firm. Zespoły uczelniane otrzymały ekwiwalent 200 USD z przeznaczeniem na reklamę w programie Google AdWords. Należało przygotować strategię, przeprowadzić kampanię, dokonać analizy wyników i przedstawić firmie rekomendacje dotyczące działań w przyszłości.

Zespoły miały trzy tygodnie na zaprojektowanie i wdrożenie strategii, a następnie przesłanie raportu o kampanii do międzynarodowego jury składającego się z autorytetów akademickich z wielu uczelni na świecie. Specjalny algorytm Google stworzył ranking 150 czołowych zespołów z całego świata, uwzględniający efekty kampanii w zwiększaniu liczby kliknięć prowadzących do witryny, a także wartości konwersji i aktywności na stronie. Zgłoszenia 15 najlepszych zespołów, wśród nich aż dwóch z warszawskiej SGH, poddano ostatecznej ocenie jury.

Zwycięski zespół z SGH, w skład którego wchodzą Agata Rundo, Karolina Szmit, Marta Grzymała, Tomasz Nowiński i Karol Milewski, współpracował z firmą sprzedającą soczewki kontaktowe. Drużyna SGH przygotowała naprawdę efektywną kampanię. Dzięki niej zostaliśmy dostrzeżeni w internecie i zanotowaliśmy spory wzrost liczby odwiedzin, które często przekładały się na zakup. Do tej pory koncentrowaliśmy się na sprzedaży soczewek kontaktowych jedynie w naszym salonie, obecnie dużą część sprzedaży przeprowadzamy online. Bardzo ciekawy był aspekt geotargetowania jednej z części kampanii, który pozwolił skupić się na przyciągnięciu klientów z Warszawy, gdzie działa salon optyczny i soczewki zamówione przez internet można odebrać osobiście - powiedział Jakub Jasiński, właściciel sklepu soczewki.me, dla którego zespół z SGH opracował kampanię.

Informacji dotyczących kolejnej edycji konkursu Google Online Challenge 2010 spodziewać się należy w październiku 2009 r.

Źródło: Google