Google AdSense for Games - co na to branża?

Choć Google jest niekwestionowanym królem reklamy internetowej, to wyraźnie widać, że firma nieustannie szuka nowych sposobów rozszerzenia swojego panowania. Najważniejszym wyrazem tej strategii z ostatnich tygodni było wprowadzenie systemu Android dla urządzeń mobilnych. Kilka dni temu firma ogłosiła, że nadszedł czas na reklamę w grach komputerowych. Właśnie dowiedzieliśmy się co myślą o tej inicjatywie niektórzy przedstawiciele branży.

W marcu 2007 roku Google wydało ponad 23 miliony dolarów na zakup firmy Adscape zajmującej się reklamą w grach wideo. W maju tego samego roku firma opatentowała specjalny system, który miał sprawdzać zachowanie użytkowników w wirtualnych światach i pomóc w opracowaniu reklam, które najlepiej trafiałyby w ich gust. System był na tyle dokładny, że sprawą zajęli się obrońcy prywatności w sieci, którzy sprzeciwili się monitorowaniu chatów użytkowników.

Minął rok zanim Google poczuło się na tyle przygotowane by ogłosić, że wchodzi na pole reklamowe w grach komputerowych. Firma kilka dni temu ogłosiła, że rusza z programem "AdSense for Games", w którym póki co testowo biorą udział takie firmy jak eSurance, Sprint, and Sony Pictures Entertainment. Wiadomo, że reklamy mają zostać umieszczone w wielu grach online oraz kilku "większych tytułach".

Google AdSense for Games - co na to branża?

Przyszłość reklamy w grach według Kotaku

Zaraz po uruchomieniu usługi przez Google, w sprawie postanowiło wypowiedzieć się kilku przedstawicieli branży gier wideo. Serwis CNET News zacytował CEO DoubleVision, Jonathana Epsteina, który stwierdził wprost, że "skoro Google weszło na ten rynek, to znak dla innych, że jest on niezwykle atrakcyjny. Google nie wchodzi na rynki, na których nie może potencjalnie zarobić wielkich pieniędzy". Dodał również, że dzięki temu posunięciu gry wreszcie będą miały okazję stać się nośnikami reklam podobnymi do wszystkich innych multimediów - TV, gazet czy reklam internetowych.

Oczywiście oprócz entuzjazmu samych twórców gier, którzy dzięki AdSense for Games otrzymują wreszcie konkretne możliwości zwiększenia swoich zysków z gier, istnieją również pewne obawy samych graczy, którzy raczej niemile widzieliby ich ulubione tytuły pełne wszelkiego rodzaju reklam. Jaka okaże się rzeczywistość? Cóż, pozostaje czekać na pierwsze premiery z wspomnianych przez Googla "dużych gier" z reklamami.