Globalnie 60 mld USD na online w 2010 r.

Globalna wartość rynku reklamy online osiągnie w 2010 r. 60 mld USD. W 2006 r. było to 30 mld USD, szacuje Jefferies & Co. Wydatki na online w stosunku do roku 2005 były wyższe o 34%.

Bardzo silny udział w rynku ma reklama w wyszukiwarkach. W 2006 r. wydano na nią według Jefferies 14 mld USD, co stanowiło 46% wydatków na reklamę internetową.

Reklama w wyszukiwarkach będzie stanowić w następnych latach ok. 40% wydatków na internet, reklama graficzna - 21%, ogłoszenia drobne - 20%, generacja lead'ów - 7%, reklama typu rich media 6%, sponsoring - 4%, mailing - 2%.

Jefferies skorygował swoje prognozy, firma twierdziła wcześniej, że wartość rynku w 2010 r. wyniesie 54 mld USD, a wydatki w 2006 r. sięgną 26 mld USD.