Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Gerard Grech, Gery.pl: o Web 2.0 jest za głośno

Po kilku latach mało znaczących posunięć w branży internetowej obserwujemy zjawisko agresywnego rozwoju tej branży - to efekt przychodów, jakich ta branża nie notowała od lat. Ten rok z pewnością jest pierwszym tak znaczącym w historii polskiego internetu, gdzie dosłownie wszyscy liczący się gracze dokonali analiz i dużych zmian w swoich projektach biznesowych - mówi Gerard Grech, właściciel Gery.pl

W mijającym roku dość mocno nagłośniono trend Web 2.0. Według mnie za głośno, co nie umniejsza temu, że internet dopiero zaczyna odkrywać swoje prawdziwe możliwości i drzemiącą w nim siłę. Jak zawsze przełomom towarzyszą ludzie, którzy chcą na tym zarobić i martwi mnie jedynie fakt, że głoszą oni nieprawdę na ten temat. Web 2.0 sprawdził się, ostatnim chyba najlepszym przykładem jest Youtube.com, który jeszcze nie tak dawno nie był nikomu znany, a jego niewiarygodny sukces jest niewątpliwie najważniejszym wydarzeniem roku 2006.

Bardzo chciałbym wyróżnić przełom lub największe wydarzenie na polskim rynku internetowym, ale mam wrażenie, że w mijającym roku takiego nie było mimo, że działo się naprawdę dużo.

2007

Gerard Grech, Gery.pl: o Web 2.0 jest za głośno

Gerard Grech, założyciel Gery.pl

Internet jest nadal bardzo młodym, kształtującym się rynkiem i trudno określić, co i jak się jeszcze zmieni. Wydaje mi się jednak, że w ciągu jednego roku nie będzie znaczących zmian. Z całą pewnością będziemy mieli do czynienia z coraz większym zacieraniem się mediów i środków komunikacji, co już jest widoczne od dawna, a w najbliższej przyszłości będzie na pewno działo się więcej w tym kierunku.

Myślę, że 65% wzrostu na rynku reklamy internetowej jest bardzo realne i nie ma w tej chwili powodu, aby na 2007 rok mówić o mniejszym wzroście.

Zobacz też:

Krzysztof Golonka, CR Media: Stawiam na Web 2.0

Gwidon Humeniuk, Ad.net: Koniec wzrostu wydatków na portale

Jacek Murawski, WP.pl: Tradycyjni ruszą w internet

Tomasz Józefacki, Gazeta.pl: Internet przyciąga nowych inwestorów

P. Welc, P. Kowalczyk, Onet.pl: Konwergencja mediów jest nieuchronna

Michał Brański, o2.pl: Zacięta walka w e-branży

Piotr Ejdys, Gemius SA: 50% wzrost budżetów reklamowych w 2007