Gemius zbada izraelski internet

Firma badawcza Gemius S.A. wygrała przetarg na pomiar oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Izraelu, dowiedział się Internet Standrd. Gemius zostawił w tyle m.in. tak znane firmy jak comScore Inc. i Nielsen/Netratings.

Gemius we współpracy z izraelską firmą Bahat oraz instytutem Market Watch Institute przeprowadzi badanie Gemius Audience, w Polsce znane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius. Łączy ono cechy badania panelowego z badaniem typu site-centric.

Przetarg został rozpisany przez izraelskie Stowarzyszenie Agencji Reklamowych, a także największych wydawców. Wzięły w nim udział cztery firmy: TNS, comScore Inc., Nielsen/Netratings oraz Gemius. Dwie ostatnie przeszły do drugiego etapu kwalifikiacji. 25 grudnia podjęto finalną decyzję i zwycięzcą przetargu został Gemius.

Dotychczas firmą dostarczającą dane na temat izraelskiego internetu był TNS.

Firma Gemius S.A. powstała w Polsce w 1999 roku. Obecnie działa w 17 krajach świata: Austrii, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Danii, Estonii, Izraelu, Polsce, Rosji, Rumunii, Wielkiej Brytanii oraz na Słowacji, Słowenii, Węgrzech, Ukrainie, Litwie i Łotwie.

Patrz także:

Metodologia badania Megapanel PBI/Gemius w pytaniach i odpowiedziach