Gemius zbada internet na Ukrainie

Gemius wygrał przetarg na przeprowadzenie badań internetu na rynku ukrańskim.

Teraz badanie gemiusAudience stanie się standardem pomiaru oglądalności witryn internetowych na Ukrainie i dostarczy pełnej informacji na temat liczby i profilu społeczno-demograficznego użytkowników oraz sposobu, w jaki korzystają z Sieci.

W przetargu ogłoszonym przez Ukraińskie Stowarzyszenie Reklamy Internetowej (Ukrainian Association of Internet Advertisement - UAIA) na realizację całościowego badania oglądalności internetu zwyciężył Gemius S.A., a Gfk (też startował w przetargu) będzie odpowiedzialny za dostarczanie danych społeczno-demograficznych o internautach. Na rynku ukraińskim Gemius obecny jest od 2005r.

Rynek reklamy online na Ukrainie znajduje się we wczesnej fazie rozwoju i jego potencjał nie jest w pełni wykorzystywany przez reklamodawców-mówi Dmytro Lysiuk, dyrektor Gemius Ukraine.

Jego zdaniem wprowadzenie standardów w pomiarze internetu może przyczynić się do zwiększenia nakładów na reklamę online. Ocenia się, że w 2008 roku wydatki na internet osiągną 20 milionów USD, podczas, gdy rok wcześniej wynosiły 12 mln USD i stanowiły 0,7proc. całego rynku reklamy.

Ukrainian Association of Internet Advertisement (UAIA) została powołana w 2007 roku przez "LigaBusinessInform" (www.liga.net); BigMir Internet (www.bigmir.net); META (www.meta.ua); Zolota Seredyna (www.oboz.ua); Group M; Initiative-ADV Group; MMS Communications Ukraine-Publicis Group Ukraine.

W tej chwili badanie gemiusAudience jest standardem pomiaru witryn w 14 krajach: Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Danii, Estonii, Litwie, Łotwie, Węgrzech, Polsce, Rosji, Słowacji, Słowenii i na Ukrainie.