Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Gemius podbił czeski rynek

Firma badawcza Gemius S.A. wygrała przetarg na prowadzenie badań rynku internetowego w Republice Czeskiej. To już trzeci kraj w Europie, w którym polska spółka prowadzi pomiar oglądalności internetu.

Badanie w Czechach (na tamtym rynku będzie funkcjonowało pod nazwą NetMonitor Audience) rozpocznie się w lutym 2005 roku. W swym charakterze będzie przypominać polskie badanie gemiusAudience. Pomiar pozwoli oszacować intensywność korzystania z sieci około 3 milionowej czeskiej widowni internetowej. Określony zostanie również profil społeczno-demograficzny użytkowników internetu oraz zasięg i współoglądalność uczestniczących w badaniu serwisów. Wyniki badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych - publikowane w cyklu miesięcznym - wspierać będą przede wszystkim pracę brokerów, domów mediowych i innych podmiotów zajmujących się planowaniem kampanii reklamowych oraz zakupem powierzchni reklamowej w internecie.

"Doświadczenia z polskiego i litewskiego rynku pozwoliły nam doskonale przygotować się do realizacji badania panelowego w Czechach" - zaznacza Marcin Pery, wiceprezes Gemius SA. - "Partnerem Gemius w projekcie jest firma Mediaresearch, która na rynku czeskim realizuje badanie telemetryczne. Tworzymy razem naprawdę zgrany duet."

Przetarg na realizację badania internetu ogłosiło latem br. Czeskie Stowarzysznie na rzecz Reklamy w Internecie (SPIR). Do przetargu stanęły cztery firmy: GFK, iAudit, United Interactive - obecny dostawca badań oraz firma Gemius wraz ze swoim czeskim partnerem - firmą Mediaresearch. Pod koniec września United Interactive i Gemius zostały zaproszone do dalszych negocjacji, a 9 grudnia 2004 SPIR podpisał trzyletni kontrakt z firmą badawczą Gemius SA.

Wywiad z Marcinem Perym, wiceprezesem Gemius SA