Gemius podbił czeski rynek

Firma badawcza Gemius S.A. wygrała przetarg na prowadzenie badań rynku internetowego w Republice Czeskiej. To już trzeci kraj w Europie, w którym polska spółka prowadzi pomiar oglądalności internetu.

Badanie w Czechach (na tamtym rynku będzie funkcjonowało pod nazwą NetMonitor Audience) rozpocznie się w lutym 2005 roku. W swym charakterze będzie przypominać polskie badanie gemiusAudience. Pomiar pozwoli oszacować intensywność korzystania z sieci około 3 milionowej czeskiej widowni internetowej. Określony zostanie również profil społeczno-demograficzny użytkowników internetu oraz zasięg i współoglądalność uczestniczących w badaniu serwisów. Wyniki badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych - publikowane w cyklu miesięcznym - wspierać będą przede wszystkim pracę brokerów, domów mediowych i innych podmiotów zajmujących się planowaniem kampanii reklamowych oraz zakupem powierzchni reklamowej w internecie.

"Doświadczenia z polskiego i litewskiego rynku pozwoliły nam doskonale przygotować się do realizacji badania panelowego w Czechach" - zaznacza Marcin Pery, wiceprezes Gemius SA. - "Partnerem Gemius w projekcie jest firma Mediaresearch, która na rynku czeskim realizuje badanie telemetryczne. Tworzymy razem naprawdę zgrany duet."

Przetarg na realizację badania internetu ogłosiło latem br. Czeskie Stowarzysznie na rzecz Reklamy w Internecie (SPIR). Do przetargu stanęły cztery firmy: GFK, iAudit, United Interactive - obecny dostawca badań oraz firma Gemius wraz ze swoim czeskim partnerem - firmą Mediaresearch. Pod koniec września United Interactive i Gemius zostały zaproszone do dalszych negocjacji, a 9 grudnia 2004 SPIR podpisał trzyletni kontrakt z firmą badawczą Gemius SA.

Wywiad z Marcinem Perym, wiceprezesem Gemius SA