Gemius podbija Bałkany i Wielką Brytanię

Polska firma specjalizująca się w badaniach internetu rozpoczęła realizację projektu gemiusAudience w Bośni i Hercegowinie. W tym roku Gemius zamierza wejść też do największego rynku w Europie - Wielkiej Brytanii. W tej chwili poszukuje osoby do prowadzenia oddziału w Londynie.

Bośnia i Hercegowina jest kolejnym krajem bałkańskim, w którym Gemius rozpoczął realizację badania użytkowników internetu. Prowadzi tam projekt podobny do polskiego megapanelu.

W Bośni nie mamy własnego oddziału - wyjaśnia Filip Pieczyński, kierownik działu operacji międzynarodowych w Gemiusie -Wprowadzamy tam gemiusAudience poprzez naszych słoweńskich partnerów - Valicon.

Jak na razie Gemius nie próbuje sprzedawać w Bośni i Hercegowinie innych produktów, bo rynek jest zbyt mały (według lokalnych graczy warty jest ok 1-2 mln euro). Penetracja internetu sięga tam ok. 25%.

W tym roku Gemius zamierza porwać się na podbój największego i najbardziej konkurencyjnego rynku w Europie - Wielkiej Brytanii. Czuje, że musimy być na największym europejskim rynku - mówi Marcin Pery, członek zarządu Gemius S.A. - Spróbujemy tam wejść w bieżącym roku z produktami badawczymi dotyczącymi efektywności kampanii reklamowych.

W tej chwili spółka szuka osoby, która poprowadziłaby brytyjski oddział Gemiusa w Londynie.

Gemius działa już większości krajów w Europie Środkowo-wschodniej. Swoje oddziały uruchomił w 11 państwach. W zeszłym roku firma wygrała też przetarg na prowadzenie badania w Danii.