Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Gemius: każdy kraj CEE ma swoją Naszą Klasę

Nie tylko w Polsce serwisy społecznościowe biją rekordy popularności. Mieszkańcy wielu krajów Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) coraz więcej czasu spędzają w swoich internetowych społecznościach. Te oraz inne wnioski zostaną zaprezentowane na odbywającej się 28 i 29 października 2008 r. w Warszawie konferencji Internet CEE.

Wyniki badania firmy badawczej Gemius - audyt.gemius.pl (Polska), audience.gemius.hu (Węgry), audience.com.ua (Ukraina), audience.gemius.ee (Estonia), audience.gemius.lv (Łotwa), audience.lt (Litwa), audience.bg (Bułgaria) oraz audience.gemius.ru (Rosja) - ukazują, że w rankingach najpopularniejszych witryn krajów Europy Środkowo-Wschodniej coraz częściej pojawiają się serwisy społecznościowe.

Nasza-klasa.pl w Polsce (zasięg w lipcu 2008 - 52%), rate.ee w Estonii (zasięg we wrześniu 2008 - 37%), one.lt na Litwie (zasięg w sierpniu 2008 - 56%) czy odnoklassniki.ru w Rosji (zasięg w sierpniu 2008 - 42%) to serwisy, które od dłuższego czasu znajdują się w rankingach Top 10 najpopularniejszych witryn w poszczególnych krajach.

Na Węgrzech niewiarygodnym zainteresowaniem cieszy się Iwiw, czyli społecznościowy serwis International Who is Who (iwiw.hu), który w lipcu 2008 roku odwiedziło niemal 75% węgierskich użytkowników sieci. W rankingu Top 10 Iwiw z liczbą ponad 2,5 miliona użytkowników znalazł się na drugim miejscu, zaraz po wyszukiwarce google.hu. W Bułgarii numerem jeden jest dir.bg, działający od 1997 roku portal dostarczający swoim użytkownikom wiadomości z zakresu gospodarki, kultury, nieruchomości oraz stylu życia. Popularne są też serwisy randkowe aha.bg oraz impulse.bg.

Źródło: http://www.gemius.pl