Gemius i IAB: nowy sposób planowania kampanii
- Anna Meller,
- 27.05.2004, godz. 08:49
Firma badawcza Gemius oraz polski oddział organizacji Interactive Advertising Bureau opracowały rozwiązanie – gemiusCrossEffect – wspomagające planowanie kampanii reklamowych.
Nowe rozwiązanie umożliwić ma symulację rozkładu liczby konsumentów w zależności od rodzaju i ilości wykorzystywanych w kampaniach mediów.
Badanie gemiusCrossEffect składa się z trzech etapów. Pierwszy polega na gromadzeniu podstawowych informacji od klienta tj.: opracowaniu założeń media planu, budżetu przeznaczonego na poszczególne media oraz celów kampanii w zakresie wskaźników brandingowych i sprzedażowych. Następnie można zbudować wirtualny panel konsumpcji mediów dla poszczególnych grup docelowych (ustalić profil społeczno-demograficzny, współoglądalność). Na zakończenie można oszacować, w jaki sposób zmiana alokacji wydatków na poszczególne media wpłynie na wzrost zasięgu kampanii, a tym samym – jaka alokacja środków przyniesie najlepsze efekty z punktu widzenia założeń kampanii.
Więcej informacji:
http://www.gemius.pl